A A+ A++

BMW dołączyło do elektrycznej ofensywy. Po wprowadzeniu na polski rynek modelu iX3, przyszedł czas na kolejnego SUVa, a raczej SAV-a o oznaczeniu iX. Producent deklaruje zasięg ponad 600 km, a jego cena podstawowa to 357 900 zł.

BMW rozszerza swoje portfolio o kolejne modele elektryczne. Po premierze modelu iX3, przyszedł czas na coś większego. SAV (ang. Sport Activity Vehicle) – bo tak nazywa go niemiecki producent, o oznaczeniu iX, jest konkurentem dla takich aut jak: Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace czy Tesla Model X. Zgodnie z danymi podanymi na stronie producenta, model iX można zamówić w jednym z ośmiu kolorów lakieru i sześciu wykończeń wnętrza. Jest też pięć wzorów felg, które oferowane są dla tego auta w rozmiarach 21-22 cali (trzy opcje 21-cali oraz dwie 22-cali).

CZYTAJ TAKŻE: Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet

BMW iX.

W pierwszej fazie sprzedaży do wyboru są dwie wersje różniące się mocą silników elektrycznych oraz pojemnościami akumulatorów. W obu przypadkach otrzymujemy napęd na cztery koła i osiągi pozwalające przyspieszyć do 100 km/h w 6 sekund w słabszym wariancie i o ponad sekundę szybciej w mocniejszej opcji. Bazowym modelem iX jest xDrive40 (od 357 900 zł). Zgodnie z deklaracjami BMW, auto ma zasięg ponad 400 km, 300 KM, a akumulatory o pojemności 70 kWh można ładować mocą do 150 kW. Drugą, mocniejszą opcją jest xDrive50 (od 429 900 zł). Na chwilę obecną jest to topowy wariant, oferujący 500 KM oraz akumulator o pojemności 100 kWh z możliwością ładowania mocą 200 kW. Jego zasięg ma wynieść ponad 600 km.

BMW iX.

Ceny BMW iX
– iX xDrive40 (300 KM) – od 357 900 zł
– iX xDrive50 (500 KM) – od 429 900 zł

Wraz z nowym modelem BMW postanowiło wprowadzić kolejną generację systemu multimedialnego iDrive. Zastosowano w nim inteligentnego asystenta cyfrowego, który reaguje na głos i gesty. Nowy system pozwolił również na zredukowanie do minimum przycisków i klawiszy. Na szczęście, mimo dotykowego sterowania, nie zabrakło kontrolera iDrive w tunelu środkowym. Zmieniła się jedynie jego stylistyka. W modelu iX ma wygląd szkła, który jest otoczony drewnianym panelem. Jak przystało na samochód XXI wieku, nie zabrakło też cyfrowych wyświetlaczy. Jest tu zakrzywiony panel, który składa się z dwóch ekranów o przekątnej 12,3- i 14,9-cala.

BMW iX można ładować na kilka sposobów. Przy wykorzystaniu szybkich ładowarek (możliwość ładowania mocą do 200 kW), po dziesięciu minutach od podłączenia auto będzie w stanie pokonać do 120 km. Z kolei po 40 minutach naładuje się do 80 proc. (jeżeli zaczynaliśmy od 10 proc. stanu naładowania akumulatorów). Jeżeli czynność napełniania baterii będziemy wykonywać w domu, przy wykorzystaniu WallBoxa, to proces ten zajmie 11 godzin (0-100 proc.).

BMW wprowadzając na rynek model iX, postanowiło rozpocząć walkę z innymi e-SUVami. … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKogeneracja SA: raport okresowy roczny RR
Następny artykułIle kosztuje nadanie paczki do Polski z UK? Odpowiadamy!