02.04.2020r. 16:32
“Wygaszenie produkcji przez europejskich producentów samochodów (VW, PSA, Daimler, BMW) negatywnie przekłada się na popyt na stal (transport zużywa około 25 proc. światowej produkcji stali). Dodatkowo oczekiwana zwiększona absencja pracowników budowalnych będzie się przekładać na opóźnienia realizacji inwestycji (40 proc. światowej produkcji stali). W efekcie europejscy producenci stali podejmują radykalne kroki redukcji obłożenia mocy produkcyjnych (Arcelor, Salzgitter, ThyssenKrupp) oraz opóźniają ponowne włączenie wyłączonych hut (przykład wielkiego pieca w Krakowie)” – napisano w raporcie.
Analitycy oczekują, że trudna sytuacja na europejskim rynku stali utrzyma się co najmniej do końca I połowy 2020 r., a pod presją znajdą się zarówno ceny koksu, jak i wolumeny sprzedaży.
“Naszym zdaniem JSW w 2020 roku będzie zmuszone do ograniczenia wolumenu produkcji węgla ogółem do 14,2 mln ton (-4 proc. rdr i -7 proc. vs. wcześniejsze prognozy) oraz sprzedawania węgla koksowego z około 5 proc. dyskontem do rynku (w całym roku zakładamy 150 USD/t; ceny sprzedaży w 2020 roku nieco wyższe niż wcześniej zakładaliśmy przez sprzyjający kurs USD/PLN)” – podano.
“W rezultacie oczekujmy, że przy wyniku EBITDA na poziomie 600 mln zł przepływ gotówki z działalności operacyjnej spadnie do jedynie 100 mln zł, a wartość wolnych przepływów (FCF) spadnie do -1,6 mld zł. W takim scenariuszu Grupa zakończy rok 2020 z zadłużeniem netto na poziomie 390 mln zł” – podało BM mBanku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS