A A+ A++

BLIK ogłosił właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku. Firma chwali się w nim istotnym progresem na wielu płaszczyznach i w istocie, operator ma powody do dumy. PSP (Polski Standard Płatności) zdobył dodatkowo pozycję lidera rozpoznawalności wśród marek płatniczych dostępnych w naszym kraju. Dane przekazane przez usługodawcę to nie tylko suche liczby, które opisują wzrost liczby transakcji i liczbę użytkowników. To także wskazanie trendów fintech oraz zobrazowanie przyzwyczajeń klientów korzystających z tytułowego rozwiązania. Okazuje się, że Polacy wybierają transfery pieniężne P2P dwukrotnie chętniej niż w czwartym kwartale ubiegłego roku. To nie wszystko. Warto poznać więcej szczegółów.

BLIK chwali się wynikami za Q3 2021, z których możemy dowiedzieć się o trendach w branży fintech oraz o przyzwyczajeniach finansowych Polaków korzystających z usług Polskiego Standardu Płatności.

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [1]

Apple Pay i Google Pay zmieniły moje podejście do finansów

Od 9 listopada 2021 roku klienci sześciu banków (Alior Banku, Banku Millennium, ING Banku, mBanku, PKO Banku Polskiego oraz Santander Banku Polska) mogą płacić zbliżeniowo w terminalach z obsługą BLIK. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na popularność rozwiązań Polskiego Standardu Płatności, kontynuując tym samym nieprzerwaną w ostatnim czasie passę PSP. W czwartym kwartale 2021 roku firma 193,8 mln transakcji, co daje nam wzrost na poziomie 76% (rok do roku). Klienci korzystali z systemu przelewów BLIK na telefon o 142% częściej niż w analogicznym odniesieniu ubiegłego roku, a transfery pieniężne P2P stanowiły aż 17% wszystkich transakcji w ramach oferty usługodawcy. Można więc wnioskować, że szeroko rozumiany „mobile” jest coraz ważniejszym elementem dla PSP.

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [2]

Metadane i dane – skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

Ciekawe jest to, że w przypadku branży e-commerce, czyli zakupów przez internet, Polacy chętniej sięgają po BLIK niż po standardową płatność kartą. To jednak nie wszystko, gdyż potężny, bo aż 108-procentowy wzrost zaobserwowano także na polu płatności BLIK-iem w terminalach. Progres dotyczy również wypłacania gotówki w bankomatach, do którego procesu nie trzeba posiadać przy sobie karty płatniczej. Na zakończenie dodam, że BLIK jest obsługiwany w 695 tys. punktów handlowo-usługowych i w 20 tys. bankomatów. W przypadku tych drugich mówimy o 90% rynku.

BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [3]BLIK w Q3 2021: 194 mln transakcji, 8,6 mln użytkowników i pozycja lidera płatności mobilnych w Polsce [4]

Źródło: PSP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWłamywacz recydywista
Następny artykułKomunikat Starosty dotyczący zamknięcia odcinka drogi w Kozodrzy