W ostatnich dniach zmieniły się regulamin i funkcjonalność aplikacji 19 115 Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa w zakresie zgłoszeń dotyczących nieprzepisowo zaparkowanych pojazdów.
Już na wstępie, aplikacja zweryfikuje czy zgłaszający chce występować jako świadek w postępowaniu, czy woli dokonać zgłoszenia anonimowo. W pierwszym przypadku aplikacja poprosi zgłaszającego o uzupełnienie danych, niezbędnych do prowadzenia sprawy, w drugim – umożliwi anonimowe zgłoszenie telefoniczne bezpośrednio na numer Straży Miejskiej – 986. Równocześnie zwiększona została obsada operatorska numeru 986, co pozwoli na zachowanie wysokich standardów obsługi w przypadku wzrostu liczby zgłoszeń.
Do tej pory wynikająca z obowiązującego prawa, konieczność uzupełniania niekompletnych zgłoszeń generowała niepotrzebną pracę zarówno po stronie straży miejskiej, jak i zgłaszającego, ograniczając efektywność działań wobec nieprzepisowo parkujących kierowców.
Dzięki wprowadzonym zmianom usprawniony zostaje proces przyjmowania i obsługi zgłoszeń. W 2022 r. do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 wpłynęło 108 673 zgłoszenia (dot. źle zaparkowanych samochodów), z tego tylko 23 197 stanowiły zgłoszenia kompletne, zawierające wszystkie niezbędne dane umożliwiające procedowanie spraw wszczętych na podstawie otrzymanych zgłoszeń. Oznacza to, że 85 476 zgłoszeń, czyli 79% wymagało wszczęcia dodatkowych czynności, które po wprowadzonej zmianie w znacznym stopniu zostaną ograniczone.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS