A A+ A++

    Przedsiębiorcy już od kilku tygodni kuszą konsumentów różnymi ofertami. Dopiero 28 listopada centra handlowe zostaną ponownie otwarte, w ścisłym reżimie sanitarnym i z wieloma ograniczeniami. Akcja wyprzedaży przeniesie się więc w dużej mierze do internetu. Okazją będzie Cyber Monday – internetowy odpowiednik Black Friday.

     Co roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje skargi dotyczące promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji. Żonglerka cenami, promocyjne „przynęty”, niejasne naliczanie rabatów i anulowanie opłaconych zamówień to problemy z jakimi najczęściej mierzą się konsumenci.

     Kupując na odległość (np. przez internet) konsument ma prawo do reklamacji wadliwego towaru w ciągu dwóch lat od daty jego wydania na takich samych zasadach jak przy zakupach zrobionych w sklepie stacjonarnym. Może więc żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny, a jeśli wada jest istotna – zwrotu pieniędzy.

     Produkt kupiony przez internet można też zwrócić bez podania przyczyny – składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, w terminie 14 dni od jego otrzymania. Jeśli sprzedawca nie poinformował konsumenta o tym uprawnieniu termin ten przedłuża się do 12 miesięcy.

Kupując przez internet:

  • Porównaj cenę w wiarygodnych porównywarkach i wybierz sklep, który oferuje najlepsze okazje. Niektóre porównywarki oferują też sprawdzenie historii cen, dzięki którym możesz ocenić, czy promocja jest faktycznie korzystna. Sprawdź opinie o produkcie na niezależnych portalach, ponieważ zdarza się, że sklep usuwa niekorzystne komentarze z własnej strony.
  • Sprawdź tożsamość sprzedawcy i możliwość kontaktu z nim. Nie kupuj, jeżeli na stronie nie ma takich danych. Zwróć uwagę na to kiedy przedsiębiorca powstał, ile otrzymał pozytywnych opinii i czego one dotyczą oraz kiedy były dodane.
  • Upewnij się, że przedsiębiorca działa z Polski lub innego kraju UE – Twoje prawa są wówczas dużo mocniej chronione.
  • Płać kartą kredytową. Ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak. Żeby skorzystać z procedury chargeback złóż reklamację w banku, który wydał kartę kredytową. Jeśli dokonujesz przelewu lub płatności natychmiastowej, dokładnie sprawdź czy nie zostałeś przeniesiony na fikcyjną stronę platformy płatności lub naszego banku.

     Więcej informacji i ostrzeżeń dotyczących wyprzedaży i promocji znajdziemy na stronie UOKiK.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Bytom: Chór Opery Śląskiej online. Starsi Panowie i Bodo
Następny artykułGRANICA Papierosy w kołach i w wagonach