A A+ A++

Czytaj też: Kogo najbardziej cenią 20-latkowie? „To nie zasięgi mają największą siłę”

Adrianna Krysian-Foremny. Abstrachuje i seriale

Bycie influencerem to zabawa dla młodzieży, a nie prawdziwa praca? Dawno i nieprawda.

Jak wynika z raportu „The State of Influencer Marketing 2024”, globalna wartość influencer marketingu w 2023 r. wyniosła ponad 21 mld dol., a w 2024 r. ma wzrosnąć o 14 proc. Według Goldman Sachs Resaerch tzw. gospodarka kreatywna lub inaczej gospodarka twórców (obejmuje wszystkie działalności twórców internetowych od współpracy z markami, przez dywersyfikację dochodów, na własnym biznesie opartym na kanałach w mediach społecznościowych skończywszy) w ostatnich pięciu latach rozrosła się do ogromnych rozmiarów, a w kolejnych latach będzie się rozwijać jeszcze szybciej i w ciągu pięciu kolejnych lat może podwoić swoją wielkość do 480 mld dol.

Eric Sheridan, starszy analityk ds. badań kapitałowych, zajmujący się sektorem internetowym w USA, na łamach „Los Angeles Times” twierdzi wręcz, że indywidualni ludzie, ich marki osobiste i grupy odbiorców stali się największym osiągnięciem biznesowym ery cyfrowej.

Czytaj też: „Nie zaczynaj od zarabiania pieniędzy”. Ekspertki radzą, jak zostać twórcą internetowym

Jakie są szacunki w Polsce, dokładnie nie wiadomo. Imker oraz Live Wrocław, czyli autorzy raportu „Ekonomia twórców w Polsce 2024”, potwierdzają, że dla 31 proc. influencerów działalność w internecie jest jedynym źródłem dochodu, a blisko 44 proc. zakłada firmy. Na własnych produktach, w tym szkoleniach, kursach, e-bookach, i biznesie zarabia 66 proc. influencerów. Nie wiadomo także, jaką część wszystkich twórców internetowych stanowią kobiety, ale obiecujące prognozy ośmielają popularne influencerki, by szły po swoje. Co to dokładnie znaczy? Jeśli założymy, że podstawową aktywnością zawodową influencerek jest współpraca z markami, czyli reklamowanie usług i produktów na swoich kanałach, kolejnym krokiem będzie stworzenie własnego biznesu.

Tak swego czasu zrobiły najpopularniejsze postaci sceny social mediów, choćby te z listy najcenniejszych marek osobistych „Forbes Women”, jak Małgorzata Rozenek, Anna Lewandowska, Ewa Chodakowska czy Maffashion. Szlaki zostały przetarte, dlatego dziewczyny o mniejszych zasięgach także ryzykują i odważają się zrealizować własne pomysły biznesowe.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNyska Kronika Filmowa – odc. 456
Następny artykułRynek pracy kluczowy dla FED?