Polska Grupa Biogazowa (należąca do TotalEnergies) uruchomiła swoją najnowszą 19-tą inwestycję w miejscowości Bagdad w województwie wielkopolskim. Rocznie będzie produkować 8,3 GWh energii elektrycznej i 8 GWh ciepła, co pozwala na zasilenie 3 tysięcy gospodarstw domowych.
W czwartym kwartale br. Polska Grupa Biogazowa planuje także otwarcie kolejnej biogazowni, tym razem w Półwsi. Dzięki nowym instalacjom liczba eksploatowanych biogazowni PGB wzrośnie do 20, a ich łączna moc wyniesie 21 MW. – Na etapie zaawansowanych prac jest około 50 projektów, a kolejne kilkadziesiąt znajduje się w fazie planowania. Obecnie, we wszystkich swoich biogazowniach PGB produkuje 0,4 TWh energii rocznie – podlicza zastępca dyrektora generalnego Polskiej Grupy Biogazowej Sabine Dujacquier.
Czytaj więcej
W nowe technologie inwestuje także kapitał krajowy. Grupa Orlen nabyła w 2021 roku działki w Głąbowie i przejęła rozpoczętą na nich budowę biogazowni rolniczej. Pierwsza w Grupie Orlen biometanownia będzie produkowała ok. 7 mln m3 biometanu rocznie. Koncern zapewnia, że prace przy jej budowie przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z zapowiedziami powinna ona zostać uruchomiona w pierwszym półroczu 2025 roku. Nieruchomości w Głąbowie są dobrze zlokalizowane z punktu widzenia dostępności substratów niezbędnych do produkcji biogazu.
Spółka Sobanscy Energy uruchamia projekt biogazowni w Klęcinie koło Słupska. Zapotrzebowanie roczne na substrat wyniesie 90 tys. ton, a zdolność produkcyjna sięgnie 12,6 mln Nm3 biogazu o zawartości 61 % metanu. – Na produkcję energii elektrycznej i cieplnej na potrzeby własne instalacji zużywamy 4,35 mln Nm3 biogazu, pozostałe 8, 23 mln Nm3 biogazu uzdatniamy do biometanu i otrzymujemy w tym biometanu po uzdatnieniu ok. 5 mln Nm3 – podlicza prezes Sobanscy Energy.
Szacuje, że ok. 35 % biogazu zostanie zużyte na potrzeby własne. – Z wyprodukowanego bioLNG na własne potrzeby transportowe zużywamy ok. 115 000 Nm3 biometanu (1250 MWh). Dotyczy transportu substratów do produkcji biometanu i pofermentu do rolników. Dzięki temu, że transport na potrzeby biometanowni będzie wykonywany samochodami gazowymi zużywającymi wyprodukowane bioLNG, uzyskamy większą redukcję CO2 dla produktu finalnego – podkreśla Węcłowski.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS