A A+ A++

Biedronka rozpoczyna kampanię kierowaną do 80 tys. swoich pracowników, której celem jest uświadomienie, jak kluczowe jest oszczędzanie energii niezbędnej do funkcjonowania sklepów. Sieć wprowadzi też zmiany w wykorzystywaniu energii w swoich placówkach.

W sklepach sieci optymalizowane są właśnie narzędzia i metody odpowiedzialnego zużywania energii, co jest kolejnym etapem działań Biedronki w ramach odpowiedzialności społecznej i strategii zrównoważonego rozwoju. Szczegółowe zalecenia oraz standardy trafiają właśnie do kierowników sklepów. 

W ramach programu oszczędzania energii zostały zebrane obowiązujące wytyczne:

  • Oświetlenie w sklepach sieci działa tylko w godzinach pracy sklepów, w czasie towarowania jest przygaszane, a oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku.

  • Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane.

  • Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania będą działały w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia.

  • Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane.

W dobie rekordowych wzrostów cen energii elektrycznej i gazu oraz międzynarodowych inicjatyw oszczędzania energii stawiamy na energooszczędność i wdrażamy program efektywności energetycznej pod hasłem „Dobra energia – oszczędzanie mamy w planie!” Głównym założeniem programu jest racjonalne i efektywnie wykorzystanie energii, dzięki czemu nasze sklepy będą także bardziej przyjazne środowisku. Przygotowaliśmy dla pracowników wytyczne oraz dedykowane szkolenia, które określają konkretne zachowania, wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach, a także wprowadziliśmy szereg technicznych optymalizacji. Warto wiedzieć, że zmiana przyzwyczajeń w używaniu energii pozwala ograniczyć jej koszty od 5% do 15% rocznie – mówi Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.

Zalecenia dla kierowników sklepów to kolejny etap racjonalnego korzystania z energii przez Biedronkę. Od miesięcy we wszystkich nowych i odnawianych sklepach montowane są o 45% bardziej energooszczędne, zamykane chłodziarki i zamrażarki, oświetlenie LED, instalacje grzewcze (np. pompy ciepła) i wentylacyjne z odzyskiem ciepła, specjalnie izolowane są dachy i ściany. W wyniku remontów sklepów w 2021 roku sieć zaoszczędziła 813 megawatów energii.

W czerwcu br. Biedronka zawarła umowę, w wyniku której do końca 2025 r. 2 tysiące sklepów zostanie wyposażone w instalacje fotowoltaiczne, a do końca br. zostanie zamontowane.

PS
Niektóre kraje UE ogłosiły kampanie dotyczące oszczędności prądu – do tego grona należy też Polska, która ogłosiła kampanię „Oszczędzamy energię”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRatownicze szkolenie dla druhów OSP
Następny artykułUwaga! Podwyżki, tylko dla wybranych. O pieniądze trzeba się upomnieć