A A+ A++

Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy zwiększenia przywilejów pieszych mają swoje mocne argumenty. Ważny głos w tej sprawie podniosło także wrocławskie MPK.

Dyskusja o tym, czy piesi powinni mieć pierwszeństwo jeszcze przed wejściem na pasy, czy nie, podzieliła cały nasz naród. Z jednej strony każdy doskonale wie, że czekanie na uprzejmego kierowcę, który łaskawie zatrzyma się przed pasami, może trwać wieki, z drugiej chyba każdy z nas, jako kierowców, spotkał pieszego, który wpakował się na przejście bez rozglądania na boki.

NAS Analytics TAG

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu opublikowało ważny głos w tej sprawie. Na krótkim filmie pokazano po prostu drogę hamowania trzech różnych pojazdów: tramwaju, autobusu i samochodu osobowego.

Szczególne wrażenie robi dystans, na jakim zatrzymuje się tramwaj. Droga hamowania tego pojazdu z prędkości 50 km/h wynosi około 50 metrów. Jeśli pada deszcz, może ona wydłużyć się nawet do 80 metrów. To ważne przesłanie dla pieszych, którzy interpretują proponowany zapis o pierwszeństwie jako swoje święte prawo do wkraczania na przejścia zawsze i wszędzie.

Pamiętajmy – propozycje zmian zakładają, że kierowca zbliżający się do przejścia dla pieszych, będzie musiał ustąpić pieszemu, który wyraża zamiar wejścia na pasy. Nie oznacza to, że pieszy byłby zwolniony z obowiązku upewnienia się co do możliwości bezpiecznego skorzystania z przejścia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa razie rząd nie zamierza drukować wyroku TK ws. aborcji
Następny artykułLiczba zakażeń w Polsce spada. Ekspert: Nie ma z czego się cieszyć