-
Dodano: 2021-07-07 06:30, aktualizacja: 2021-07-06 22:01
Dobiegają końca prace, związane ze zmianami organizacji ruchu, poprawiającymi bezpieczeństwo na ul. Bolesława Chrobrego.
Na ul. Bolesława Chrobrego zlikwidowany został funkcjonujący tu wcześniej pas postojowy dla samochodów, a w jego miejsce powstała dwukierunkowa droga rowerowa, oddzielona od jezdni pasem zieleni. Docelowo będzie ona łączyć dwukierunkową drogę rowerową, która przebiega przez ul. Kościuszki z ul. 3 Maja.
Co zyskujemy po wprowadzeniu zmian?
- dwukierunkową drogę rowerową,
- pas zieleni oddzielający drogę dla rowerów od pasów dla pojazdów (wkrótce wykone będą nasadzenia),
- bezpieczniejsze skrzyżowanie z ul. 3 Maja oraz mniejszą prędkość na prostym odcinku drogi spowodowany zawężeniem pasów ruchu dla pojazdów i zmianą profilu łuku,
- przyjazną i bezpieczną przestrzeń, która jest jednym z elementów spójnej polityki aktywnej mobilności miejskiej.
Co pozostało do zrobienia?
Modernizacja skrzyżowania wraz z sygnalizacją świetlną ul. Bolesława Chrobrego z ul. Tadeusza Kościuszki, tak aby połączyć przejazdem rowerowym drogi rowerowe na tych ulicach.
– Przykład ulicy Bolesława Chrobrego pokazuje, jak ważne jest podejście promujące ruch rowerowy i pieszy, który często w obecnym czasie jest sprawą drugorzędną – przekonuje Łukasz Karbowiński, rybnicki Oficer Rowerowy. – Pamiętacie ile kolizji i wypadków miało miejsce na skrzyżowaniu 3 Maja i Chrobrego? A Ile wypadków było w ostatnim roku kiedy prowadzono tam prace? Nie jest to jaskrawy przykład jak spowolnienie ruchu (wynikające akurat z prowadzonego remontu) odniosło pozytywny skutek?
Zobacz także
Dodaj komentarz
Serwis rybnicki.com używa plików cookies administratora oraz osób trzecich w celu świadczenia usług oraz prowadzenia anonimowych statystyk.
Klikając “akceptuję” wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies na Twoim urządzeniu. Ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.
Szczegółowe informacje znajdują się w naszej Polityce prywatności.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS