Jeśli zastanawiasz się, czy maskowanie numeru telefonu jest skuteczne, pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest wyprzedzanie działań konkurencji, ale też dbałość o już pozyskanego klienta. Każdy z naszych kontrahentów chce się dziś czuć bezpiecznie, tym bardziej że odbiorcy usług są dziś zarzucani połączeniami i próbami wyłudzenia danych, w tym prywatnego numeru telefonu. Maskowanie numeru telefonu to odpowiedź na zwiększające się potrzeby, jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych.
Czy warto maskować numer telefonu?
Maskowanie numer telefonu jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na zabezpieczenie przed próbami wyłudzenia danych osobowych klientów firmy, zarówno przez konkurencję, ale też przez pracowników, których rotacja w firmach jest dziś duża. Obecnie wszystkie działania wykonujemy z wykorzystaniem smartfonów i innych urządzeń mobilnych, które mamy zawsze przy sobie. W zasadzie każde działanie w sieci wymaga pozostawienia danych. Handel bazami danych to dziś dość powszechna praktyka. Tym bardziej że nadal niewielu użytkowników dba o zamaskowanie numeru z poziomu swojego smartfonu. Właśnie dlatego, jako odpowiedzialny przedsiębiorca powinieneś odpowiednio zabezpieczyć siebie i swoich klientów. W końcu nikt nie chce, aby skontaktowała się z nimi konkurencja.
Maskowanie numeru telefonu to dziś zaleta, którą może pochwalić się przedsiębiorca, pozyskując nowych klientów, tym bardziej że w wielu branżach kontakt telefoniczny jest nadal podstawą, ponieważ jest najszybszym sposobem uzyskania wszelkich niezbędnych informacji przez obie strony. Warto sobie wyobrazić, o ile wydłużyłby się proces zamówienia firmy przewozowej czy ustalenie miejsca odbioru przesyłki, jeśli całość komunikacji odbywałaby się mailowo. Dziś wszelkie opóźnienia działają zdecydowanie na naszą niekorzyść.
Dlaczego maskowania numeru zwiększa bezpieczeństwo?
Korzystając z maskowania, nie udostępniamy niepowołanym osobom numerów telefonów klientów, którzy są w bazie danych danego przedsiębiorstwa. W konsekwencji klienci nie otrzymują niestosownych połączeń, a ich dane są zabezpieczone przed przedostaniem się w niepowołane ręce. Jako właściciel firmy zyskujesz jednocześnie narzędzie do monitorowania wszystkich połączeń służbowych, które są wykonywane przez Twoich pracowników. Rozmowy prowadzone ze służbowych numerów są nagrywane, co znacznie poprawia jakość obsługi klienta, ale też zabezpiecza pracownika przed bezpodstawnymi oskarżeniami ze strony mniej zadowolonego klienta.
Bezpieczeństwo danych a korzyści dla przedsiębiorcy
Właściciele firm coraz odpowiedzialniej podchodzą dziś do kwestii bezpieczeństwa danych, szczególnie że wiele działań prowadzonych jest dziś w chmurze. Dbałość o przestrzeganie zasad wytyczonych przez RODO to jedno. Drugą ważną kwestią jest optymalizacja i najnowsze rozwiązania, które pozwalają ograniczać koszty związane z utratą wewnętrznej bazy danych. Rozwiązania typu maskowanie numeru telefonu, voicebot czy interfejs do wysyłania wiadomości marketingowych są w stanie usprawnić pracę i zwiększyć bezpieczeństwo gromadzonych informacji, które przechowywane są na zewnętrznych serwerach dostawcy.
Artykuł powstał we współpracy z Apifonica.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS