A A+ A++

Materiał powstał we współpracy z Webfleet

Webfleet Solutions to największa w Europie firma telematyczna. Jest częścią grupy Bridgestone, największego na świecie producenta opon. – Co roku inwestujemy 3 mld zł w rozwój produktu. Nasza nowość, system nadzorujący stan opon, Webfleet TPMS łączy bezpieczeństwo ruchu drogowego z ekologią, czyli obniżeniem emisji CO2 – podkreśla Radosław Bółkowski, Managing Director, Bridgestone Europe East Region. 

Okiem przewoźnika

Jedną z pierwszych firm, która wdrożyła TPMS jest Grupa Transportowa. Spółka dysponuje flotą 180 ciągników i 300 naczep. – Dla nas kluczowe jest bezpieczeństwo.  Zoptymalizowaliśmy czas pracy kierowców. Wymagamy od nich kontroli opon, co zajmuje 8-10 minut. Te czynności skracają czas pracy kierowcy, a to jest kluczowy parametr. Musimy przestrzegać wskazań tachografu. Po wprowadzeniu TPMS kierowcy są zadowoleni, że zszedł im z głowy jeden obowiązek. Dział opiekujący się taborem jest w stanie szybko zareagować na problem – zapewnia Łukasz Jadwiszczak, dyrektor działu zakupu i obsługi taboru własnego w Grupie Transportowej. 

Dla podmiotów odpowiedzialnych za obsługę ogumienia we flotach TPMS to jedyne rozwiązanie. – Bez TPMS nie byliśmy w stanie robić całościowych inspekcji opon w dużych flotach. Zawsze były wyrywkowe, mimo długotrwałego wysiłku – przyznaje Bółkowski. 

Opona to podstawa

Jednym z narzędzi dających przewagę nad konkurencją jest WEBFLEET TPMS. – Pozwala kierowcom i zarządzającym flotami reagować w czasie rzeczywistym na niepokojące zdarzenia związane z ciśnieniem lub temperaturą opon. Aż 90 proc. awarii wynika z nieprawidłowego ciśnienia i temperatury. Tymczasem opony to 5 proc. całkowitego kosztu utrzymania floty – podkreśla Dariusz Terlecki, Sales Director Poland & EE, Webfleet Solutions. 

Webfleet

Przypomina, że niedopompowana opona wydłuża drogę hamowania i zwiększa zużycie paliwa. – Awaria ogumienia to także ryzyko postoju – podkreśla Terlecki. Wskazuje, że dla połowy ankietowanych europejskich klientów, TPMS oznacza przede wszystkim optymalizację efektywności floty. – Jedna trzecia wskazała na większe bezpieczeństwo, zaś ponad jedna piąta pytanych wymieniła niższe koszty eksploatacji – opisuje dyrektor sprzedaży. 


Autopromocja


FORUM ESG

Co warto wiedzieć o ESG? Jej znaczenie dla firm i gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Tymczasem opona to kluczowy element łączący pojazd z drogą. – Żeby mogła prawidłowo funkcjonować, musi mieć zapewnione właściwe ciśnienie. Nie może być zbyt niskie i zbyt wysokie, w przeciwnym wypadku zużycie będzie przyspieszone – ostrzega Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer Poland & EE, Webfleet Solutions. 

Przegrzanie opony następuje nie tylko na skutek tarcia o nawierzchnię drogi, ale i tarcia wewnętrznego, które rośnie wraz ze spadkiem ciśnienia w kole. – Ono powoduje większy przyrost temperatury niż tarcie o drogę. Eksplozja przegrzanej opony może doprowadzić do wypadku. Z kolei nadmiernie napompowana opona niszczy zawieszenie, bo nie pochłania części wibracji – tłumaczy Filipiak. Wskazuje, że przegrzany lub przetarty karkas powoduje utratę możliwości bieżnikowania opony i przyspiesza zaśmiecenie środowiska. 

Zalety kontroli ciśnienia

TPMS jest obowiązkowy w autach osobowych wyprodukowanych po 1 listopada 2014 roku. Od maja 2022 roku wszystkie po raz pierwszy homologowane pojazdy użytkowe będą musiały mieć TPMS, zaś od maja 2024 roku wszystkie nowe pojazdy będą weń obowiązkowo wyposażone. 

WEBFLEET TPMS kontroluje ciśnienie i temperaturę w oponach w czasie rzeczywistym. Problemy są wykrywane zanim doprowadzą do kosztownych napraw i przestojów. – Na podstawie analizy parametrów opony można przewidzieć, czy pojawia się zagrożenie awa … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSoczewki Acuvue – jakie pomogą Twoim oczom?
Następny artykułZielonooka dziewczyna z okładki “National Geographic” uciekła przed talibami