Włoski producent obecnie zaopatruje w ogumienie zespoły fabryczne wystawiające samochody Rally1 oraz wszystkie główne kategorie, czyli WRC 2, WRC 3 oraz JWRC. Umowa zawarta została na lata 2020-2024.
FIA ogłosiła kolejny przetarg pod koniec lipca. Kontrakt obejmować ma dostawy opon w sezonach 2025-2027. Oferenci mogli zgłaszać się do wczoraj, a rozstrzygnięcie ma nastąpić 19 października. Brak Pirelli jest niemałą niespodzianką. Jeszcze niedawno przedstawiciele włoskiego producenta zapowiadali – w tym w rozmowie z Motorsport.com – że szykują się do przystąpienia do konkursu.
Jednak w sobotni poranek Pirelli wysłało do mediów komunikat prasowy, w którym informuje o rezygnacji z udziału w przetargu.
Pirelli nie zgłosiło swojej kandydatury na dostawcę opon do Rajdowych Mistrzostw Świata w latach 2025-2027. W konsekwencji włoski producent zakończy współpracę w 2024 roku, uprzednio osiągając ustalone trzy lata temu cele.
Obecne w przeszło 350 mistrzowskich cyklach na całym świecie, Pirelli pozostaje zaangażowane w rajdy i będzie kontynuować rywalizację tam, gdzie obecnie bierze udział.
W komunikacie zaznaczono, że Pirelli zamierza pozostać w FIA ERC. W europejskim czempionacie nie ma wyłącznego dostawcy (poza rozgrywkami ERC Junior), a w stawce rywalizują poza Pirelli, także Michelin, MRF oraz Hankook. Tegoroczni mistrzowie Europy: Hayden Paddon i John Kennard wywalczyli tytuł korzystając z Hyundaia i20 N Rally2, wyposażonego w opony włoskiej marki.
Zgodnie z informacjami Motorsport.com do przetargu związanego z WRC zgłosili się Michelin oraz MRF.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS