Długo oczekiwany Benelli TRK 800 jest już testowany w okolicach siedziby firmy w Pesaro. Motocykl, napędzany dwucylindrowym silnikiem, znanym z 752 S, został opracowany od początku do końca we Włoszech.
Choć w sieci pojawiały się od pewnego czasu informacje o TRK 800, zwykle opatrzone były one zdjęciami chińskiego prototypu, stworzonego przez macierzystą dla Benelli firmę QJ. Tymczasem, jak twierdzi włoski magazyn Motociclismo, nowy TRK 800 został od początku do końca opracowany we Włoszech i z chińskim bratem nie ma nic wspólnego.
Do napędu nowego adventure zostanie wykorzystany dwucylindrowy silnik rzędowy o mocy około 80 KM. Z tą jednostką napędową związana jest ciekawa historia. Technicznie są to dwie trzecie kultowego silnika 1130 z modelu TnT, który cieszył się szacunkiem ze względu na swój dziki charakter.
Wygląda jednak na to, że cała dzikość została w trzecim, obciętym cylindrze, bo motor 752 cm3 jest potulny jak baranek i w żadnym momencie nie zaskakuje mocą. Z drugiej strony nie można powiedzieć, żeby brakowało jej do spokojnej jazdy – ten silnik jest po prostu wystarczający.
Za to w dziedzinie komfortu i wyposażenia spodziewamy się fajerwerków. Benelli nie oszczędza na rzeczach, które Włosi uwielbiają, czyli markowych elementach, takich jak hamulce Brembo, zawieszenie Marzocchi, czy opony Pirelli. To zapewne jeden z powodów, dla których motocykle Benelli cieszą się tak wielkim zainteresowaniem na Półwyspie Apenińskim.
Model TRK 800 będzie stylistycznym rozwinięciem TRK 502, nie spodziewamy się zatem rewolucji, a raczej ewolucji. Tym bardziej że design 502 bardzo przypadł klientom do gustu. Przyłapana podczas testów w okolicach Pesaro wersja to z pewnością X – poznajemy po szprychowych kołach.
Na razie producent oficjalnie nie podał terminu premiery TRK 800, musimy zatem uzbroić się w cierpliwość. Nie przewidujemy, by nastąpiła wcześniej niż jesienią tego roku. Nie jest także znana cena tego modelu, ale szacujemy, że wyniesie w Polsce rozsądne 40 tys. zł.
Więcej informacji o motocyklach Benelli: https://poland.benelli.com/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS