A A+ A++

Na wielu europejskich rynkach Benelli idzie jak po swoje. We Włoszech model ten przepycha się na najwyższym stopniu podium sprzedaży z odwiecznym królem – BMW R 1250 GS, na innych rynkach także idzie mu bardzo dobrze. Pojawienie się modeli o większych pojemnościach było więc dla producenta sprawą kluczową i model taki faktycznie powstał. Do salonów trafiają już pierwsze TRK 800 i Leoncino 800.

Od ubiegłego roku krążą jednak informacje o możliwym wprowadzeniu na rynek motocykla o symbolu TRK 702. Qianjiang, właściciel Benelli, złożył w ubiegłym roku dokumentację patentową dotyczącą takiego motocykla, ostatnio zaś jednoślad uzyskał homologację. Wbrew wcześniejszym informacjom TRK 702 nie jest jednak wyposażony w V-twina, a dwucylindrową rzędówkę o pojemności 692 cm3, mocy 76 KM i 68 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jeśli taki silnik z czymś wam się kojarzy, to całkowicie słusznie – niemal identyczne parametry ma jednostka z CF Moto CL-X 700. Nie wiadomo jak dotąd czy zbieżność danych technicznych wynika z faktu, że mamy do czynienia z tym samym silnikiem, czy jest to po prostu przypadek. Kolejnym zaskakującym faktem jest to, że zarówno jednostka 692 cm3, jak i stosowana w TRK 800 754 cm3 mają niemal identyczne moc i moment obrotowy.

Benelli

Skąd pomysł na nowy motocykl, który, przy mniejszej pojemności, będzie identyczny pod względem parametrów? Być może Benelli planuje zastąpić większą jednostkę mniejszą. Jest także inna możliwość – na chińskim rynku Benelli sprzedawane jest pod marką QJ Motor. Model QJ Motor SRT 750 jest odpowiednikiem Benelli TRK 800, ale na tamtejszym rynku jest także motocykl o nazwie SRT 800, napędzany silnikiem o pojemności 799 cm3 i mocy 96 KM, bazującym na piecu KTM.

Jest więc możliwe, że w przyszłości oferta Benelli w Europie obejmie dwa adventure’y o większych pojemnościach: TRK 702 i TRK 800. Ten pierwszy zastąpi obecną “800” i pozostanie tanim motocyklem, a ten drugi przejmie rolę flagowca i dostanie wyposażenie premium.

Pod względem designu Benelli ma już dość dobrze rozpoznane potrzeby klientów. TRK 702 nie zrywa z dotychczasową linią – nawiązuje zarówno do TRK 502, jak i TRK 800. Jest charakterystyczny dziób, podobna linia boczna i reflektory. Z dokumentacji patentowej wynikało, że podobnie jak w przypadku TRK 502, producent zamierza przygotować dwie wersje – drogową, z aluminiowymi felgami, i uterenowioną, z kołami szprychowymi i dodatkowymi akcesoriami, takimi jak płyta pod silnikiem czy handbary.

W kwestii wyposażenia wydaje się, że Benelli zastosuje podobny trick, jak w przypadku Leoncino 800, który oferowany jest w wersji standardowej i premium. Tutaj producent pójdzie zapewne w stronę utrzymania TRK 702 w wersji podstawowej, zaś komponenty premium, takie jak hamulce Brembo, czy zawieszenie Marzocchi, trafią do TRK 800.

Przeczytaj także: Benelli TRK 702 i TRK 702X.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSEROCK/SKUBIANKA. Lasy wyrzucają Rosjan
Następny artykułRozbił się ukraiński Antonov AN-26. Lokalne władze informują o ofiarach