A A+ A++

Do każdej jezdni zostanie dobudowany pas o szerokości 3,75 metra. 35-kilometrowy odcinek będzie dzięki temu dostosowany do prognozowanego wzrostu natężenia ruchu. Zwłaszcza spowodowanego przejęciem samochodów z drogi ekspresowej S10 Szczecin – Warszawa przez planowaną budowę S10 na odcinku od węzła Włocławek Północ do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Trzy pasy zapewnią zwiększenie przepustowości odcinka, skrócą czas, poprawią bezpieczeństwo i pozwolą sprawnie rozprowadzić dużą ilość samochodów na trasach dojazdowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przedsięwzięcie, do którego przygotowania zaplanowano na lata 2022 – 2026, ma pochłonąć prawie pół miliarda złotych. Trzeci pas zostanie dobudowany także na autostradzie A4, od Krzyżowej do Tarnowa. Rozbudowa tej trasy znalazła się w nowym programie budowy dróg krajowych zaplanowanym do realizacji do 2030 r. Koszt ma być astronomiczny – obecne szacunki to 35,5 mld zł.

Czytaj więcej

Na razie rozbudowywana będzie autostrada od węzła Krzyżowa do węzła Legnica Południe. 36-kilometrowy fragment trasy zostanie rozbudowany w obecnym śladzie do dwóch jezdni z trzema pasami ruchu w obie strony oraz pasami awaryjnymi. W niektórych miejscach drogowcy rozbudują istniejące jezdnie, w innych – zbudują nowe fragmenty równolegle do istniejących. Wcześniej podpisana została umowa na dokumentację budowy i rozbudowy autostrady A4 na odcinku od węzła Legnica Południe do węzła Wrocław Wschód. Kontrakt obejmuje także drogę ekspresową S5 pomiędzy Sobótką a Bolkowem. Dzięki temu cały dolnośląski odcinek autostrady A4 od Krzyżowej aż do Wrocławia stanie się nowoczesną arterią o najwyższych standardach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ale dopiero za 8-9 lat.

Czytaj więcej

Poszerzona zostanie autostrada A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Od węzła Konotopa pod Warszawa do węzła Pruszków trasa będzie mieć cztery pasy ruchu w każdą stronę, natomiast od węzła Pruszków do węzła Łódź Północ – po trzy pasy w obu kierunkach. Inwestycja ma strategicznych charakter, gdyż to wyjątkowo mocno obciążona ruchem część A2 stanowiąca tranzytowy korytarz dla ruchu z Warszawy w stronę Poznania i granicy z Niemcami, a poprzez połączenie z autostradą A1 pod Łodzią – także w kierunku północnym w stronę Trójmiasta oraz południowym w stronę Katowic i południowo-wschodnim trasą S8 do Wrocławia.

Czytaj więcej

Na drogach przybędzie stacjonarnych fotoradarów

Czas nagli, bo zbudowana w 2012 r. trasa coraz bardziej się zatyka: codziennie odcinkiem pomiędzy w … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolski ład na drogach.
Następny artykułNowy Sącz. Przywrócono ruch na skrzyżowaniu ulic Kolejowa/Nawojowska/Łukasińskiego