A A+ A++

Dobre wiadomości dla kierowców na Podlasiu. GDDKiA podpisała umowy na budowy dwóch odcinków dróg S16 i S19 położonych w pobliżu Białegostoku.

 Dobre wiadomości dla kierowców na Podlasiu. GDDKiA podpisała umowy na budowy dwóch odcinków dróg S16 i S19 położonych w pobliżu Białegostoku.

Chodzi o fragment drogi S16 Knyszyn – Krynice oraz drogi S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo. Ten drugi odcinek – wraz z będącym już w budowie fragmentem S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód, będzie tworzył północną-zachodnią obwodnicę Białegostoku.

Oba fragmenty będą budowane w standardzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra plus pas awaryjny. Nawierzchnie będą dostosowane do ruchu ciężkich pojazdów o nacisku osi 11,5 tony. Rodzaj nawierzchni, z asfaltu czy z cementu, wybiorą wykonawcy.

Droga ekspresowa S16 Knyszyn – Krynice

Przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka S16 Knyszyn – Krynice został rozstrzygnięty w styczniu. GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum firm – MIRBUD (lider) i KOBYLARNIA, która opiewała na 314,7 mln zł. Wykonawca ma zrealizować inwestycję w systemie “Projektuj i buduj” w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).

Zgodnie z planem wykonawca ma uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w 2025 roku, a sama prace budowlane mają zostać wykonane w latach 2026-2028. 

Droga ekspresowa S16 od Knyszyna do okolic Krynic będzie miała 8,44 km długości. Zaprojektowano 12 obiektów inżynierskich w tym cztery wiadukty, sześć przejść dla zwierząt oraz dwa przepusty o funkcji ekologicznej.

Na północy, od strony Knyszyna nowy fragment będzie się łączył z obecną drogą krajową nr 65 za pomocą ronda. Z kolei na południu, w rejonie miejscowości Krynice połączy się z projektowaną drogą ekspresową S19 (planowany węzeł Dobrzyniewo). Dalej, wspólnym przebiegiem, drogi S16 i S19 poprowadzone będą do węzła Białystok Zachód (d. Choroszcz), na istniejącej drodze ekspresowej S8.

Droga ekspresowa S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo

Przetarg rozstrzygnięto w grudniu ubiegłego roku. Najniższą cenę 320,8 mln zł. zaproponowała firma Unibep, spełniając zarazem wszystkie kryteria pozacenowe. Realizacja planowana jest na lata 2025-2028.

Odcinek S19 od istniejącego węzła Białystok Północ (dawniej Sochonie na DK8) do węzła Dobrzyniewo (z węzłem) będzie miał długość 9,47 km. Zaplanowano 18 obiektów inżynierskich, w tym 11 wiaduktów i siedem przejść dla zwierząt

W ramach inwestycji wybudowany zostanie węzeł Dobrzyniewo na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S19 i S16. Umożliwi on wyprowadzenie ruchu w kierunku Ełku (S16) i węzła Białystok Zachód na S8 (kierunek Warszawa – Białystok), a z niego także – w przyszłości – na kierunek Białystok – Lublin (S19).

Droga ekspresowa S19 wokół Białegostoku

Na północ od stolicy województwa trzy odcinki są już w realizacji w systemie “Projektuj i buduj”. Dwa znajdują się w projektowaniu, jeden jest na etapie budowy.

  • S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (10,2 km): umowa podpisana z konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP na kwotę 405,6 mln zł. Odcinek w budowie od marca bieżącego roku.
  • S19 Czarna Białostocka – Białystok Północ (13 km): umowa podpisana z firmą Unibep na kwotę 347,79 mln zł.
  • S19 Białystok Pół … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDlaczego warto wprowadzić do swojej diety więcej brokułów?
Następny artykułTatarskie Święto Wiosny „Navruz” w Bohonikach