Debiutant z Premy, który ustawił się na drugim miejscu na gridzie, wyprzedził startującego z pole position lidera mistrzostw Theo Pourchaire’a (ART) w zakręcie numer 3.
Junior Ferrari Bearman wytrzymał pięć samochodów bezpieczeństwa, a szybki pit stop pozwolił mu uprzedzić Pourchaire’a i zapewnić sobie zwycięstwo.
Ayumu Iwasa zajął drugie miejsce dla DAMS, wyprzedzając Francuza na 27. okrążeniu, a Pourchaire dojechał trzeci, gdy wyścig skończył się za samochodem bezpieczeństwa.
Vesti rozbił się na pierwszym okrążeniu po kontakcie z Romanem Stankiem (Trident), przez co stracił punkty i zapewnił Pourchaire’owi 25-punktowe prowadzenie przed finałem sezonu w Abu Zabi.
Startujący z pole position Pourchaire utrzymał prowadzenie po starcie, ale został wyprzedzony przez Bearmana w trzecim zakręcie, po czym Vesti obrócił się w piątym zakręcie po tym, jak został wyrzucony na trawę, co spowodowało pojawienie się pierwszego samochodu bezpieczeństwa, ponieważ Clement Novalak (Trident) również rozbił się po kontakcie z Amaurym Cordelem (Virtuosi).
Wyścig został wznowiony na czwartym okrążeniu, zanim trzy okrążenia później ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa, kiedy Arthur Leclerc (DAMS) rozbił się na drodze ewakuacyjnej po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu, kończąc swój wyścig.
Większość stawki zjechała na wymianę opon za samochodem bezpieczeństwa, a Jehan Daruvala (MP Motorsport) przejął prowadzenie, jadąc przed Jackiem Doohanem (Virtuosi) i kierowcą DAMS Ayumu Iwasą, który skorzystał na chaosie i nadrobił 12 miejsc.
Bearman był niebezpiecznie blisko Pourchaire’a w boksach, ale wysunął się na prowadzenie, nie podejmując dalszych działań po dochodzeniu w sprawie niebezpiecznego wyjazdu z pit stopu, aby utrzymać pozycję.
Chociaż samochód bezpieczeństwa zjechał ponownie przed 12. okrążeniem, został niemal natychmiast przywrócony po tym, jak Zane Maloney (Rodin Carlin) został uderzony od tyłu przez Roya Nissany’ego podczas restartu, powodując duży chaos i rozbity samochód na prostej start-meta.
W międzyczasie Doohan objął prowadzenie, ale on i Daruvala zostali szybko wyprzedzeni przez Iwasę w Variante della Roggia, zanim Bearman zdążył wyprzedzić Doohana.
Następnie Daruvala i Iwasa zatrzymali się w trakcie samochodu bezpieczeństwa, oddając Bearmanowi prowadzenie przed Doohanem, który jeszcze się nie zatrzymał.
Wyścig wznowiono na 16. okrążeniu, a Bearman pojechał wcześnie, po czym Doohan i Pourchaire prawie zetknęli się w drugiej szykanie na następnym okrążeniu, choć obaj panowie pozostali bez uszkodzeń.
Na 18. okrążeniu Pourchaire wyprzedził Doohana w pierwszym zakręcie, a jego kolega z zespołu, Victor Martins, został zmuszony do wycofania się z wyścigu z uszkodzonym systemem DRS, po tym jak pokazano mu czarno-pomarańczową flagę.
Na 23. okrążeniu doszło do kolejnego chaosu, gdy Kush Maini, który jechał na piątym miejscu, zderzył się z tyłem samochodu Jak’a Crawforda prowadzonego przez Hitech przed drugą szykaną, kończąc jazdę kierowcy Campos i wywołując kolejny samochód bezpieczeństwa.
Doohan zatrzymał się podczas czwartego samochodu bezpieczeństwa i z trzeciej pozycji spadł na 11. miejsce, podobnie jak Daruvala.
Na cztery okrążenia przed końcem Bernd Meylander ponownie zjechał do alei serwisowej pozwalając kierowcom na ponowne wznowienie ścigania. Iwasa chwilę później wyprzedził Pourchaire’a śmiałym manewrem na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, zdobywając drugie miejsce.
Jednak nie dane było kierowcom ścigać się do końca, ponieważ Crawford zatrzymał się za dziewiątym zakrętem, przejeżdżając prosto przez żwir i wywołując kolejny samochód bezpieczeństwa, za którym zawodnicy zakończyli wyścig.
Enzo Fittipaldi zajął czwarte miejsce dla Rodin Carlin, a Dennis Hauger z MP Motorsport był piąty przed Doohanem.
Daruvala był siódmy, wyprzedzając Amaury’ego Cordeela z Virtuosi, Ralpha Boschunga (Campos) i Stanka.
F2 powróci dopiero na finał sezonu w Abu Zabi w dniach 24-26 listopada.
WYNIKI
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS