A A+ A++

Toyota przedstawiła nową oprawę graficzną pojazdów, które będą ścigać się w przyszłym roku w WRC i WEC. Od wielu lat japoński producent stawiał na biel i czerwień. Natomiast nowy schemat oparty jest na czerni i czerwieni.

– Dla nowej oprawy GR Yarisa Rally1 Hybrid oraz GR010 Hybrid, które będą brały udział w mistrzostwach świata FIA, opracowano odpowiednio dwie koncepcje. Jedna z nich to „Prędkość”, reprezentująca naszego ducha, czyli „Nienawiść do przegranej”. Druga koncepcja to „Prototyp”, symbolizująca tworzenie coraz lepszych samochodów wywodzących się ze sportu motorowego oraz ich nieustanne doskonalenie – podaje Toyota.

– Do tej pory był czerwono-biały, ponieważ reprezentował Japonię, ale jest wiele samochodów o podobnej kolorystyce, więc poprosiliśmy o zmianę – przekazał prezes Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda.

– Moje pierwsze wrażenie było takie, że wygląda superszybko. Bardzo się cieszę, że mamy te czarne barwy. Chyba nigdy nie było czarnego samochodu wśród japońskich pojazdów biorących udział w mistrzostwach – mówił Kobayashi, który zasiądzie za kierownicą GR010 Hybrid.

Nowa szata będzie używana nie tylko w WRC i WEC, ale również w innych zawodach, w których Toyota Gazoo Racing bierze udział.

– Jestem bardzo dumny i zaszczycony, że mogę zaprezentować GR Yarisa Rally1 na sezon WRC 2024 i to w zupełnie nowym kolorze oraz stylistyce w porównaniu do zeszłego roku – powiedział szef TGR WRT, Jari-Matti Latvala. – To ekscytujący czas w związku z liftingiem GR Yarisa na sezon 2024 i naszym programem dla klientów.

– Aby to uczcić, chcieliśmy zaoferować fanom ekscytujący i świeży wygląd. Jest to spora metamorfoza w porównaniu z tym, od czego zaczęliśmy w 2017 roku – dodał. – Wygląda sportowo i przyciąga wzrok, a o to właśnie chodzi w samochodach rajdowych – dodał.

Czytaj również:

Toyota, tegoroczni mistrzowie świata WRC w klasyfikacji producentów, przedłużyła kontrakty z Kalle Rovanperą, Elfynem Evansem, Sebastienem Ogierem i Takamoto Katsutą

Evans, który zajął drugie miejsce w tegorocznych zmaganiach będzie rywalizował w pełnym sezonie 2024 obok Katsuty, podczas gdy ośmiokrotny mistrz świata Ogier ponownie zaliczy częściowy program. Nowo koronowany, dwukrotny mistrz świata, Rovanpera, podpisał wieloletnią umowę z japońską marką. Jednakże w nachodzącym czempionacie ograniczy nieco swoje obowiązki rajdowe, zanim powróci na pełny etat w 2025 roku.

Jeśli chodzi o skład mistrzowskiego zespołu na WEC 2024, Nyck De Vries będzie dzielił GR010 Hybrid nr 7 z Kamuim Kobayashim i Mike’em Conway’em. Obrońcy tytułu Rio Hirakawa, Brendon Hartley i Sebastien Buemi nadal będą zmieniać się w Toyocie nr 8.

Galeria zdjęć: Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

110

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

210

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

310

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

410

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

510

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

610

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

710

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

810

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

910

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Toyota GR Yaris Rally1

Toyota GR Yaris Rally1

1010

Autor zdjęcia: Toyota Racing

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPuste 5-litrowe baniaki i mniejsze plastikowe butelki. Tym mieszkańcy osiedla w Bydgoszczy łatają zapadlisko w jezdni
Następny artykułMagia świąt w Głuszycy. Już w ten piątek jarmark