Wczoraj, 20 stycznia 2024 roku, informowaliśmy o braku możliwości korzystania z bankowości elektronicznej w Banku Spółdzielczym w Zambrowie. Aktualnie bankowość elektroniczna jest już dostępna jednak wymagany kontakt klienta z bankiem w sprawie zmiany hasła.
Bank Spółdzielczy w Zambrowie informuje, że bankowość elektroniczna jest już dostępna. Ze względów bezpieczeństwa użytkownicy będą zobowiązani do zmiany hasła przed rozpoczęciem korzystania z bankowości elektronicznej. Uwaga! Każdy klient indywidualny i firmowy, ze względów bezpieczeństwa będzie zobowiązany do osobistego nawiązania kontaktu bankiem. W sprawie zmiany hasła bank nie będzie kontaktował się ze swoimi klientami, a każdą próbę kontaktu w tej sprawie należy traktować jako próbę oszustwa! Numer telefonu jest dostępny w poniższym komunikacie.
Poniżej prezentujemy pełny komunikat Banku Spółdzielczego w Zambrowie.
Nasza bankowość elektroniczna jest dostępna
W Banku Spółdzielczym w Zambrowie doszło do awarii, będącej skutkiem incydentu bezpieczeństwa. Przywróciliśmy już dostęp do bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych i firmowych. Zalogowanie się do bankowości wymaga zmiany hasła. Aby to zrobić, prosimy naszych klientów o kontakt z naszym Bankiem pod numerem telefonu 453 011 258 dostępnym od dnia 20.01.2024 roku od godz. 22:00 do odwołania. Posiadacze naszych kart bankowych mogą płacić w sklepach, wypłacać pieniądze z bankomatów oraz wpłacać i wypłacać środki w oddziałach. Wraz z dostawcami systemów informatycznych intensywnie pracujemy nad przywróceniem kolejnych usług, w tym aplikacji mobilnej. Będziemy Państwa informować o postępach prac. Zapewniamy, że Państwa środki są bezpieczne. Bank Spółdzielczy w Zambrowie jest członkiem Zrzeszenia BPS i Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS, które są przygotowane do zapewnienia odpowiedniego wsparcia w przypadku przedłużających się skutków awarii.
Informacja dotycząca naruszenia ochrony danych osobowych w Banku Spółdzielczym w Zambrowie
Bank Spółdzielczy w Zambrowie (dalej: Bank) jako administrator danych osobowych w trybie art. 34 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuje o naruszeniu ochrony danych osobowych (braku dostępności) w związku z awarią systemu informatycznego.
W dniu 16 stycznia 2024 roku zaobserwowano problemy z funkcjonowaniem systemu bankowego. Po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane. Bank przekazał zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niezwłocznie po zidentyfikowaniu incydentu Bank zabezpieczył systemy informatyczne oraz rozpoczął pracę nad odtworzeniem funkcjonalności systemu oraz udostępnieniem klientom pełnego dostępu do usług świadczonych przez Bank. Bez zbędnej zwłoki poinformujemy Klientów Banku o przywróceniu dostępności do usług bankowych.
Konsekwencją opisanego wyżej Naruszenia ochrony danych osobowych polegającego na zaszyfrowaniu danych jest czasowy brak dostępności do elektronicznych usług bankowych – realizowania płatności i dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunkach bankowych. Zapewniamy jednocześnie, że podjęliśmy niezbędne działania, aby podobna sytuacja nie miała miejsca w przyszłości.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Prezesem Zarządu Banku Panią Zenoną Zalewską, numer tel.: 86 271 07 30, adres email: [email protected] lub z wyznaczonym inspektorem ochrony danych Panem Jarosławem Rudawskim adres email: [email protected] lub listownie na adres Bank Spółdzielczy w Zambrowie, ul. Białostocka 2, 18-300 Zambrów.
Przepraszamy Państwa za zaistniałą sytuację i wszelkie niedogodności.
Z poważaniem
Zarząd Banku Spółdzielczego w Zambrowie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS