A A+ A++

Kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie banki i firmy posiadające bankomaty myją te urządzenia. Ale rękawiczek czy płynów dezynfekujących przy nich nie znajdziemy. No chyba że maszyna stoi w oddziale lub w sklepie.

Premier Mateusz Morawiecki w ub. tygodniu apelował, by każde urządzenia z klawiszami, m.in. parkometry czy bankomaty, dezynfekować po każdym użyciu. – Robimy to systematycznie, ale zachęcamy klientów do płatności kartą – mówią bankowcy.

Warto sprawdzić: Czy nasza gotówka jest odpowiednio odkażana przez banki?

mBank swoje urządzenia stojące w oddziałach myje i dezynfekuje 2–3 razy dziennie. – Nasze bankomaty są myte regularnie, zwracamy jednak uwagę na konieczność zachowania środków ostrożności analogicznie jak przy korzystaniu z innych urządzeń użyteczności publicznej lub komunikacji miejskiej – mówi Iwona Radomska z biura prasowego PKO BP. Co znaczy mycie regularne? – Nie ma odgórnych założeń, te urządzenia, które są częściej używane, częściej są też myte. Staramy się to robić po każdym użyciu – mówi Iwona Radomska.

Podkreśla, że systematyczność mycia urządzeń zależy od ich obłożenia. – Wiadomo, że w dużych miastach bankomaty są częściej używane niż w mniejszych miejscowościach – tłumaczy przedstawicielka PKO BP.

Dodaje, że w kontakcie z urządzeniem bank zaleca klientom zachowanie takich samych środków ostrożności, jakie są stosowane w sklepach czy w komunikacji miejskiej, czyli zachowanie odległości między klientami i stosowanie rękawiczek i płynów dezynfekujących.

– Przede wszystkim jednak, podobnie jak służby sanitarne, zachęcamy do płatności bezgotówkowych – podkreśla Iwona Radomska.

Ewa Miziołek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska mówi, że „komfort i bezpieczeństwo użytkowników naszych bankomatów i wpłato-bankomatów są dla nas priorytetem, dlatego prowadzimy regularne, wzmożone kontrole czystości naszych urządzeń”.

– Prawie wszystkie spośród 7500 bankomatów i wpłato-bankomatów Euronet są regularnie czyszczone z zastosowaniem odpowiednich środków przez profesjonalne firmy, zgodnie z naszymi wewnętrznymi procedurami – mówi dyr. Miziołek.

Warto sprawdzić: Najwyższy czas na bankowanie w sieci. Prowadzą za rączkę

Podkreśla, że częstotliwość czyszczenia maszyn jest uwarunkowana m.in. dostępnością do lokalizacji, w której znajduje się dane urządzenie oraz możliwości i zasobów ludzkich firm, które wykonują te czynności.

– W obecnej sytuacji dokładamy starań, by zapewnić ciągłość dostępu do gotówki w naszych urządzeniach – zapewnia przedstawicielka Euronet Polska.

– We wszystkich podejmowanych działaniach firma stosuje się ściśle do wytycznych władz oraz na bieżąco będziemy wdrażać ewentualne rozporządzenia instytucji odpowiedzialnych za zdrowie publiczne – dodaje.

Rafał Łopka, rzecznik SGB Bank, mówi, że obsługa urządzeń leży bezpośrednio w gestii banków spółdzielczych będących ich właścicielami, które są zrzeszone w SGB Bank.

– W połowie marca natomiast rozpoczęta została dystrybucja ekranów bankomatowych zachęcających do realizacji płatności w formie bezgotówkowej: „płać bezstykowo” – opowiada Rafał Łopka.

Podkreśla, że SGB Bank jako bank zrzeszający zachęca banki spółdzielcze do wyposażenia pracowników w środki ochrony osobistej: rękawiczki, płyny dezynfekcyjne itp.

– Wiemy, że banki stosują środki do dezynfekcji, zwiększyły także częstotliwość dezynfekcji miejsc, z którymi bezpośredni kontakt mają klienci. Te działania obejmują również bankom … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStokrotka otwiera sklep internetowy z usługą zamów – odbierz
Następny artykułUniwersytet Medyczny testuje lek, który ma pomóc w walce z epidemią