A A+ A++

W oryginale stwierdzenie to brzmiało: “Banking is necessary,
but banks are not”. Czy to już rzeczywistość? O przyszłości sektora finansowego
i o tym czego oczekują od banków klienci, w tym przedsiębiorcy, rozmawiali w
miniony czwartek eksperci podczas międzynarodowego wydarzenia we Wiedniu pn. „Huawei
Intelligent Finance Summit” (chińska firma była głównym współorganizatorem szczytu,
wraz z pismem CIO).

– W sektorze bankowym i branży finansowej wiele się dzieje. Biznes
jak zawsze potrzebuje stabilizacji, a tymczasem w strefie euro i w innych krajach
unijnych rozkręca się inflacja. Mamy do czynienia z kolejnymi lockdownami
spowodowanymi pandemią koronawirusa, ale nie są to problemy, których nie da się
rozwiązać – mówiła Barbara Kolm, wiceprezes Banku
Centralnego Austrii, gość specjalny konferencji. Jej zdaniem decydenci
polityczni powinni jednak wyznawać zasadę, że polityka monetarna to jedna
strona rzeczywistości a polityka fiskalna to już co innego i nie powinno się tych
polityk mieszać.

Czego oczekują klienci banków?

– Oczekiwania klientów są takie, że bardziej
spersonalizowane usługi będą im dostarczane przez banki szybciej i taniej. Zmiany
technologiczne, internet rzeczy, wszystko to dotyczy także sektora bankowego i
ubezpieczeń. Trzeba też patrzeć na indywidualne ryzyko inwestorów, Komisja Europejska
się tym zajmuje przygotowując tzw. white papers – mówiła Barbara Kolm.
Przypomniała też, że UE realizuje swą strategię cyfrową 2030, która w okresie
pandemii nabrała jeszcze większego znaczenia. – W jej realizację zaangażowanych
jest wiele firm, w tym także Huawei, który angażuje się m.in. w budowę sieci 5G
– stwierdziła Kolm. Wspomniała też, że wielkie firmy technologiczne coraz mocniej
forsują użycie sztucznej inteligencji, także w sektorze finansowo-bankowym.
Wreszcie zadała pytanie czy obecne waluty narodowe mogą zostać wyparte przez waluty
cyfrowe.

Barbara Kolm, wiceprezes Banku Centralnego Austrii przemawiająca podczas Huawei Intelligent Finance Summit, 14 X 2021 r., Wiedeń

Artur Osiecki

Michael Philpotts, Payments & Fintech Director, Huawei
Treasury przypomniał, że w Chinach trwa już pilotaż cyfrowego yuana, w którym uczestniczy
10 mln osób w wybranych miastach, a oznacza to użycie ponad 20 mln
elektronicznych portfeli.

Czytaj więcej

Ransomware - hakerzy poczynają sobie coraz śmielej wzbudzając strach także wśród polskich przedsiębi

Philpotts podkreślił, że nie trzeba mieć bankowej licencji,
aby bankować. “Banking is necessary, but banks are not” – przypomniał słowa
Billa Gates`a, współzałożyciela Microsoftu z 1994. – Duże firmy technologiczne
postrzegają usługi finansowe jako szansę na podniesienie wartości ich
ekosystemu dla ich klientów, a tym samym utrzymanie ich w ekosystemie.

– Banki potrzebują szybkiej transformacji przenosząc się do
cyfrowej przestrzeni – mówił z kolei Łukasz Januszewski, board member markets/IB
w Raiffeisen Bank International AG.

W stronę usług mobilnych

– Usługi bankowe przesuwają się zdecydowanie w stronę usług
mobilnych. Co się dzieje, gdy płacąc za taksówkę okazuje się, że nie mamy
pieniędzy. Pi … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWłochy: W ciągu miesiąca ponad 1300 pracowników służby zdrowia zakaziło się koronawirusem
Następny artykułUEFA ukarała Anglię za chaos podczas meczu finałowego Euro 2020