A A+ A++

2021-03-29 23:32

publikacja
2021-03-29 23:32

Bank Pekao w nowej strategii na lata 2021-2024 skupi się na wzroście organicznym, jeśli jednak pojawią się okazje w sektorze, to może się im przyjrzeć. Bank zakłada skokową cyfryzację, która poprawić ma jego efektywność kosztową i procesową – poinformowali PAP Biznes przedstawiciele zarządu banku.

“Plan oraz cele finansowe, które przedstawiliśmy w strategii skupione są na wzroście organicznym i mają znaczący potencjał do tworzenia wartości dla akcjonariuszy, zarówno pod względem poprawy rentowności, jak i wypłacania dywidend” – powiedział PAP Biznes wiceprezes Pekao Krzysztof Kozłowski.

“Plan ten koncentruje się na działaniach komercyjnych, operacyjnych, jak również – co w tym wszystkim najważniejsze – na dobrze zorganizowanej i przemyślanej transformacji. Jeśli pojawią się okazje w sektorze, to możemy się im przyjrzeć, niemniej każda taka analiza ma wysoko zawieszoną poprzeczkę dzięki naszej strategii, w której mocno stawiamy na budowanie wartości dla akcjonariuszy” – dodał.

Pekao przedstawił w poniedziałek nową strategię na lata 2021-2024. Bank zakłada wzrost w najbardziej rentownych i perspektywicznych segmentach oraz chce wzmocnić synergie biznesowe z PZU.

Kozłowski poinformował, że bank obserwuje duży i trwały wzrost aktywności klientów banku w kanałach zdalnych. Zapowiedział, że Pekao będzie dostosowywał strukturę i skalę sieci oddziałów do oczekiwań klientów.

“Dynamicznie rośnie liczba aktywnych użytkowników naszej bankowości mobilnej czy sprzedaży pożyczek i kont w kanałach zdalnych. Rola sieci oddziałów będzie ewoluować, a jej strukturę i skalę będziemy dostosowywać do oczekiwań klientów, zapewniając jednocześnie efektywność organizacyjną samego banku” – powiedział Kozłowski.

Błażej Szczecki, wiceprezes Pekao podał, że założeniem nowej strategii jest skokowa cyfryzacja, która poprawić ma efektywność kosztową i procesową banku.

“Podejście proklienckie będziemy realizować głównie poprzez dynamiczny rozwój bankowości mobilnej, wykorzystanie zaawansowanej analityki danych oraz optymalizację procesów. Działania ukierunkowane będą tutaj przede wszystkim na automatyzację i robotyzację operacji wewnętrznych banku” – powiedział Szczecki.

Dodał, że bank skoncentruje się też na modernizacji architektury systemów i aplikacji. Pekao chce wykorzystać nowe technologie i innowacje, w tym technologie chmurowe i mobilne oraz sztuczną inteligencję.

“Postawimy na nowe narzędzia CRM, które wykorzystamy do zaawansowanej personalizacji oferty i działań sprzedażowych” – powiedział Szczecki. (PAP Biznes)

seb/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Legnica: Straż Miejska w statystyce. Ponad 7 tysięcy 200 interwencji
Następny artykułPowiat Świdnica: Bezpłatne Porady Prawne – ważna informacja