2021-03-29 23:32
publikacja
2021-03-29 23:32
Bank Pekao w nowej strategii na lata 2021-2024 skupi się na wzroście organicznym, jeśli jednak pojawią się okazje w sektorze, to może się im przyjrzeć. Bank zakłada skokową cyfryzację, która poprawić ma jego efektywność kosztową i procesową – poinformowali PAP Biznes przedstawiciele zarządu banku.
“Plan oraz cele finansowe, które przedstawiliśmy w strategii skupione są na wzroście organicznym i mają znaczący potencjał do tworzenia wartości dla akcjonariuszy, zarówno pod względem poprawy rentowności, jak i wypłacania dywidend” – powiedział PAP Biznes wiceprezes Pekao Krzysztof Kozłowski.
“Plan ten koncentruje się na działaniach komercyjnych, operacyjnych, jak również – co w tym wszystkim najważniejsze – na dobrze zorganizowanej i przemyślanej transformacji. Jeśli pojawią się okazje w sektorze, to możemy się im przyjrzeć, niemniej każda taka analiza ma wysoko zawieszoną poprzeczkę dzięki naszej strategii, w której mocno stawiamy na budowanie wartości dla akcjonariuszy” – dodał.
Pekao przedstawił w poniedziałek nową strategię na lata 2021-2024. Bank zakłada wzrost w najbardziej rentownych i perspektywicznych segmentach oraz chce wzmocnić synergie biznesowe z PZU.
Kozłowski poinformował, że bank obserwuje duży i trwały wzrost aktywności klientów banku w kanałach zdalnych. Zapowiedział, że Pekao będzie dostosowywał strukturę i skalę sieci oddziałów do oczekiwań klientów.
“Dynamicznie rośnie liczba aktywnych użytkowników naszej bankowości mobilnej czy sprzedaży pożyczek i kont w kanałach zdalnych. Rola sieci oddziałów będzie ewoluować, a jej strukturę i skalę będziemy dostosowywać do oczekiwań klientów, zapewniając jednocześnie efektywność organizacyjną samego banku” – powiedział Kozłowski.
Błażej Szczecki, wiceprezes Pekao podał, że założeniem nowej strategii jest skokowa cyfryzacja, która poprawić ma efektywność kosztową i procesową banku.
“Podejście proklienckie będziemy realizować głównie poprzez dynamiczny rozwój bankowości mobilnej, wykorzystanie zaawansowanej analityki danych oraz optymalizację procesów. Działania ukierunkowane będą tutaj przede wszystkim na automatyzację i robotyzację operacji wewnętrznych banku” – powiedział Szczecki.
Dodał, że bank skoncentruje się też na modernizacji architektury systemów i aplikacji. Pekao chce wykorzystać nowe technologie i innowacje, w tym technologie chmurowe i mobilne oraz sztuczną inteligencję.
“Postawimy na nowe narzędzia CRM, które wykorzystamy do zaawansowanej personalizacji oferty i działań sprzedażowych” – powiedział Szczecki. (PAP Biznes)
seb/ ana/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS