Kampania wyborcza się rozkręca na dobre, a samorząd Ciechanowa przypomina, że w mieście obowiązuje uchwała reklamowa. Zasady umieszczania banerów i plakatów wyborczych zostały w niej szczegółowo określone.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wszelkie plakaty i banery promujące kandydatów i ugrupowania są reklamą. Celem przyjęcia cztery lata temu przez Radę Miasta Ciechanów tzw. „uchwały reklamowej” jest poprawa wizerunku miasta poprzez m.in. odsłonięcie witryn i budynków, uporządkowanie reklam wolnostojących, usunięcie banerów reklamowych z ogrodzeń, a także ochrona zabytków architektury i przyrody.
Obszar Ciechanowa podzielono na pięć stref o różnych regulacjach. W strefie I obowiązuje zakaz stosowania tablic i urządzeń reklamowych. W strefie II mogą one mieć maksymalnie 10 m2, w strefie III i IV do 20 m2, a w strefie V do 40 m2. W pozostałych obszarach miasta zakaz ich umieszczania obowiązuje m.in. na ogrodzeniach, mostach, wiaduktach czy między obiektami budowlanymi i roślinnością. Łamanie tych przepisów grozi karą pieniężną uregulowaną tzw. „ustawą krajobrazową”.
Warto dodać, że w minionych tygodniach w Ciechanowie przeprowadzono inwentaryzację i e-kontrolę reklam w części przestrzeni publicznej. Obecnie ratusz testuje rozwiązania umożliwiające wykrywanie reklam niezgodnych z przepisami. Podmioty, które umieściły w przestrzeni miasta reklamy niezgodne z uchwałą reklamową, w pierwszej kolejności będą zawiadamiane o stwierdzonych nieprawidłowościach. W przypadku niedostosowania się do obowiązującego prawa miejscowego, prowadzone będą postępowania zmierzające do usunięcia bądź dostosowania reklamy do zapisów prawa lokalnego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS