A A+ A++

O kontrakty na te zadania ubiegało się sześciu chętnych. Ostatecznie miasto wybrało firmę Balzola Polska, która do grudnia przyszłego roku wykona prace budowlane na trzech odcinkach torów tramwajowych za ponad 104 mln zł.

Roboty obejmą modernizację torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Bydgoskiej na łącznej długości 2,5 km. Najpierw będą prowadzone na odcinku od skrzyżowania z Sienkiewicza do Chopina, w drugim etapie wykonawca zajmie się fragmentem od Reja do Sienkiewicza.

Szyny i trakcja zostaną wymienione także na trasie tramwajów linii nr 1 i 5 między pl. Daszyńskiego i ul. Ślaskiego. Tu przewidziano remont nieco ponad 3 km torów.

Zaplanowano także roboty między pl. Niepodległości a ul. Reja na trasie linii nr 2. Tu zmodernizowane zostanie blisko 2,8 km torów i trakcji. To zadanie również zostanie podzielone na dwa etapy. Najpierw prace będą prowadzone wzdłuż ul. Kraszewskiego, a następnie przy skrzyżowaniu Reja i Broniewskiego oraz na torach w Broniewskiego (od Reja do Sienkiewicza).

Modernizacja torowisk MZK

W środę miasto podpisało umowy z firmą Balzola na realizację trzech odcinków torowisk. To ten sam wykonawca, który przebudowuje pl. Rapackiego i al. Jana Pawła II.

– W efekcie Toruń zyska nowe tory i sieć trakcyjną, zielone torowiska, wyposażone w sygnalizację świetlną przejścia dla pieszych, odnowione jezdnie i chodniki oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej – mówi rzecznik MZK Sylwia Derengowska.

Miasto zapowiada, że po modernizacji powstanie prawie 5 km nowych, zielonych torowisk – przyjaznych dla środowiska i cichszych niż tradycyjne tory.

– Jestem zaszczycony, że Balzola może kontynuować prace w Toruniu. Kończymy pierwszy kontrakt, a teraz ruszamy z nowym. Dokonamy wszelkich starań, by wpasować się w potrzeby Torunia, a przez te dwa lata zdążyliśmy je już poznać. Z góry przepraszam za utrudnienia, ale po zakończeniu prac będzie ciszej, lepiej i ładniej – zapewnia dyrektor generalny Balzola Polska Andrzej Rogiński.

– W sierpniu 2017 r. podpisałem z przedstawicielami rządu umowę na realizację projektu “Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”. To projekt bardzo drogi, kosztowny. Początkowo kwota, którą pozyskaliśmy na realizację z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wynosiła 195,6 mln zł. Ubiegaliśmy się jednak o jej zwiększenie. Udało się i aktualnie ta kwota wynosi 213,3 mln zł. Pozostałe środki  pozyskamy drodze emisji obligacji Miejskiego Zakładu Komunikacji – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Projekt jest wielozadaniowy. Kupiliśmy już 14 autobusów hybrydowych, które już jeżdżą po Toruniu, podpisano także umowy na zakup sześciu autobusów elektrycznych i pięciu nowoczesnych tramwajów. Teraz przyszła pora na kolejne duże pakiety zadań: modernizację torowisk w kilku miejscach Torunia oraz budowę zupełnie nowej linii tramwajowej do tzw. osiedla Jar. To przedsięwzięcie jest w trakcie opracowania dokumentacji, uzyskiwania decyzji, pozwoleń na budowę linii tramwajowej od centrum miasta, a więc placu NOT, w śladzie Szosy Chełmińskiej, przez ul. Długą, Legionów do tzw. osiedla Jar. To najważniejsze zadanie w tym projekcie, ale modernizacje torowisk także są bardzo potrzebne. Nie obejdzie się przy tym bez utrudnień, ale w efekcie wzrośnie jakość podróżowania komunikacją miejską.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAlbon najgorszym kierowcą
Następny artykułZmiana zasad obsługi klienta w Wydziale Komunikacji