O tym filmowym fenomenie pisaliśmy już wielokrotnie. Pierwsza część “Terrifiera” z 2016 roku była amatorskim filmem nakręconym przez grupę zapaleńców za kilkanaście tysięcy dolarów. Druga kosztowała 250 tys. dolarów i już narobiła sporo zamieszania w kinach. Trzecia, której budżet sięgnął 2 mln dolarów, stała się światowym przebojem, który na dużym ekranie przyniesie wpływy sięgające ponad 100 mln dolarów.
Koszt produkcji filmu “Terrifier 3” zwrócił się właściwie jeszcze przed jego premierą, bowiem wpływy z przedsprzedaży biletów szybciutko przerosły skromny budżet produkcji. Już pierwszego dnia wyświetlania shlaser zarobił w Stanach cztery razy więcej niż kosztował. W ciągu czterech dni wyświetlania “Terrifier 3” zgarnął za oceanem blisko 22 mln dolarów. A Halloween dopiero przed nami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wiemy już, że krwawy slasher kapitalnie sprzedaje się także w naszym kraju. W ciągu premierowego weekendu zgromadził w polskich kinach blisko 140 tys. widzów. Jest to jeden z najlepszych wyników osiągniętych przez horror w ostatnich latach. “Terrifier 3” stał się też najpopularniejszym tytułem minionego weekendu. Szybko zepchnął z pierwszego miejsca drugą część “Jokera”, która zebrała 84 tys. widzów. Dodajmy, że ekranizacja komiksu, która w Stanach poniosła spektakularną klęskę, w Polsce sprzedała się nadspodziewanie dobrze (w ciągu 10 dni – 415 tys. sprzedanych biletów).
Warto też zwrócić uwagę, jak ogromny progres zanotował “Terrifier” w polskich kinach. W 2022 roku drugą część obejrzało na starcie jedynie 16,5 tys. widzów (wraz z przedpremierowymi pokazami trochę ponad 30 tys.). W sumie “Terrifier 2” zgromadził w Polsce niewiele ponad 100 tys. widzów, czyli mniej niż trzecia część w trakcie premierowego weekendu.
“Art jest demonicznym klaunem, w którego śmiercionośnym arsenale znajdują się topory, bomby, młotki, piły łańcuchowe, żywe szczury, ręce, zęby itp. Scenarzysta i reżyser Damien Leone celebruje każdą krwawą sekundę graficznego chaosu i nieuzasadnionego okrucieństwa. Z przyjemnością donoszę, że ‘Terrifier 3’ jest naprawdę makabryczną bajką dla dorosłych i faktycznie jest w stanie doprowadzić widza na skraj wytrzymałości” – czytamy w entuzjastycznej recenzji Catherine Bray z “Guardiana”, bez wątpienia miłośniczki slasherów.
W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” opowiadamy o hitowej polskiej komedii “Rozwodnicy” na Netfliksie, zastanawiamy się, czy Demi Moore dostanie Oscara, czy Złotą Malinę za “Substancję” i zdradzamy, co dzieje się na planach filmów i seriali. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS