A A+ A++

O tym filmowym fenomenie pisaliśmy już wielokrotnie. Pierwsza część “Terrifiera” z 2016 roku była amatorskim filmem nakręconym przez grupę zapaleńców za kilkanaście tysięcy dolarów. Druga kosztowała 250 tys. dolarów i już narobiła sporo zamieszania w kinach. Trzecia, której budżet sięgnął 2 mln dolarów, stała się światowym przebojem, który na dużym ekranie przyniesie wpływy sięgające ponad 100 mln dolarów.

Koszt produkcji filmu “Terrifier 3” zwrócił się właściwie jeszcze przed jego premierą, bowiem wpływy z przedsprzedaży biletów szybciutko przerosły skromny budżet produkcji. Już pierwszego dnia wyświetlania shlaser zarobił w Stanach cztery razy więcej niż kosztował. W ciągu czterech dni wyświetlania “Terrifier 3” zgarnął za oceanem blisko 22 mln dolarów. A Halloween dopiero przed nami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wiemy już, że krwawy slasher kapitalnie sprzedaje się także w naszym kraju. W ciągu premierowego weekendu zgromadził w polskich kinach blisko 140 tys. widzów. Jest to jeden z najlepszych wyników osiągniętych przez horror w ostatnich latach. “Terrifier 3” stał się też najpopularniejszym tytułem minionego weekendu. Szybko zepchnął z pierwszego miejsca drugą część “Jokera”, która zebrała 84 tys. widzów. Dodajmy, że ekranizacja komiksu, która w Stanach poniosła spektakularną klęskę, w Polsce sprzedała się nadspodziewanie dobrze (w ciągu 10 dni – 415 tys. sprzedanych biletów).

Warto też zwrócić uwagę, jak ogromny progres zanotował “Terrifier” w polskich kinach. W 2022 roku drugą część obejrzało na starcie jedynie 16,5 tys. widzów (wraz z przedpremierowymi pokazami trochę ponad 30 tys.). W sumie “Terrifier 2” zgromadził w Polsce niewiele ponad 100 tys. widzów, czyli mniej niż trzecia część w trakcie premierowego weekendu.

“Art jest demonicznym klaunem, w którego śmiercionośnym arsenale znajdują się topory, bomby, młotki, piły łańcuchowe, żywe szczury, ręce, zęby itp. Scenarzysta i reżyser Damien Leone celebruje każdą krwawą sekundę graficznego chaosu i nieuzasadnionego okrucieństwa. Z przyjemnością donoszę, że ‘Terrifier 3’ jest naprawdę makabryczną bajką dla dorosłych i faktycznie jest w stanie doprowadzić widza na skraj wytrzymałości” – czytamy w entuzjastycznej recenzji Catherine Bray z “Guardiana”, bez wątpienia miłośniczki slasherów.

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” opowiadamy o hitowej polskiej komedii “Rozwodnicy” na Netfliksie, zastanawiamy się, czy Demi Moore dostanie Oscara, czy Złotą Malinę za “Substancję” i zdradzamy, co dzieje się na planach filmów i seriali. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł[WIDEO] Kreatywnie o pierwszej pomocy: policjanci „wyklejają” wiedzę na schodach
Następny artykułЗеленский говорит, что Украина воюет с тремя странами. Беларуси в списке нет