„DGP” poinformował, że PKO BP, porównał wartość i liczbę transakcji z pierwszego tygodnia marca, gdy gospodarka funkcjonowała jeszcze normalnie, z tygodniem czwartym, gdy obowiązywały już obostrzenia. W ten sposób ekonomiści banku uzyskali wartość „luki konsumpcyjnej” spowodowanej przez kwarantannę i zamknięcie sklepów i punktów usługowych.
Czytaj też: Turystyka może odbić wcześniej niż się spodziewamy
„Porównanie ostatnich siedmiu dni marca z pierwszym tygodniem wskazuje na ubytek rzędu 23 proc.” – poinformowała Urszula Kryńska z PKO BP.
„Skutki nie wszędzie są jednakowe. Z danych banku wynika, że wartość transakcji w sklepach odzieżowych i obuwniczych pod koniec marca spadła o ok. 90 proc. wobec wartości transakcji z pierwszego tygodnia, w gastronomii o mniej więcej 75 proc., a w hotelach spadek był ponad 90-procentowy” – czytamy w dzienniku.
Obserwacje PKO BP potwierdzają dane od firmy eService, jednej z liderów na polskim rynk … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS