A A+ A++

2020-11-10 11:22

publikacja
2020-11-10 11:22

Bankier.pl

Podwyższona aktywność inwestorów w związku z informacją o szczepionce na koronawirusa doprowadziła do przeciążeń systemów informatycznych i utrudniła działalność brokerów. Notowana na GPW spółka XTB przesłała oświadczenie w tej sprawie.

Od wczorajszego popołudnia na adres [email protected] nasi czytelnicy przesyłali informacje o problemach z funkcjonowaniem platformy XTB. Poprosiliśmy brokera o komentarz do zaistniałej sytuacji.

– 9 listopada 2020 w godzinach popołudniowych wystąpiło przeciążenie systemu informatycznego naszego partnera odpowiedzialnego za przyjmowanie i przekazywanie zleceń na giełdy. Awaria miała charakter globalny i dotknęła wszystkich podmiotów korzystających z usług tej instytucji – czytamy w oświadczeniu XTB przesłanym do redakcji Bankier.pl.

– Awaria wystąpiła poza systemem XTB, nie mniej jednak nasi klienci doświadczyli czasowych problemów, które spowodowały wystąpienie opóźnień w realizacji zleceń na akcje i ETF. Według zapewnień naszego partnera problem został usunięty i obecnie wszystkie zlecenia na platformie xStation oraz xStation Mobile realizowane są normalnie. XTB przeprasza wszystkich klientów za czasowe niedogodności – dodaje XTB.

O tym, że problemy dotyczą nie tylko XTB, świadczyć może artykuł opublikowany dziś przez serwis Bloomberg. Na podobne niedogodności skarżyli się bowiem klienci innych firm, m.in. TD Ameritrade, Robinhood czy Fidelity.

Wczorajsza sytuacja nie jest też bezprecedensowa. W marcu, po koronawirusowym krachu na rynkach, opisywaliśmy awarie w innych biurach maklerskich.

/ Bankier.pl

Michał Żuławiński

Źródło:
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKłopoty w przychodni
Następny artykuł“Długi COVID”. 48-latka walczy z infekcją już od ośmiu miesięcy