2020-08-21 08:09, akt.2020-08-21 09:09
publikacja
2020-08-21 08:09
aktualizacja
2020-08-21 09:09
PKO Bank Polski uporał się z awarią bankowości mobilnej. Klienci nie mogli dokonywać płatności telefonem ani wykonywać transakcji poprzez system na “komórce”.
Pierwsze zgłoszenia problemów z logowaniem do serwisów PKO BP pojawiły się w piątek (21 sierpnia) po godzinie 5:00 rano. Na portalu Downdetector w krótkim czasie liczba doniesień o niedostępności bankowości elektronicznej zaczęła dynamicznie rosnąć.
W mediach społecznościowych pojawiły się informacje zamieszczane przez użytkowników dotyczące utrudnionego logowania do e-systemu banku. Kilka minut po godzinie 8:00 rano w piątek PKO BP skomentował jeden wpisów zamieszczonych na Twitterze dotyczący problemów z korzystaniem z usług elektronicznych.
Dziękujemy za zgłoszenie. Sprawdzimy i wrócimy z informacją.
— PKO Bank Polski (@PKOBP) August 21, 2020
Nie działa IKO
Obecnie klienci PKO BP nie mają dostępu do systemu bankowości mobilnej IKO. Po zalogowaniu do aplikacji pojawia się komunikat “Wystąpił błąd. Nie możesz zrealizować tej operacji. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z Bankiem.”. System nie generuje też kodów Blik umożliwiających dokonywanie płatności, nie wymagających logowania.
Dopiero po godzinie 8:30 bank oficjalnie poinformował o trwającej awarii. “Trwają utrudnienia w IKO. Przepraszamy, pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Wszystkie karty płatnicze i serwis internetowy iPKO działają
Około godziny 9:30 PKO BP poinformował, że problemy z logowaniem do systemu bankowości mobilnej oraz z generowaniem kodu Blik zostały rozwiązane.
IKO działa już prawidłowo – przepraszamy za kłopoty.
— PKO Bank Polski (@PKOBP) August 21, 2020
DF/MW
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS