W poniedziałek przez kilka godzin klienci PKO Banku Polskiego mieli problemy z logowaniem do systemów bankowości internetowej i mobilnej. Rano na utrudnienia natrafiali także klienci Banku Pekao SA – odrzucane były płatności kartami, poprzez PeoPay i Blikiem. Obydwie instytucje prowadziły w ten weekend prace techniczne.
Awaria w PKO BP – szczegóły
“Błąd działania aplikacji”, “Coś poszło nie tak… Nie możesz zrealizować tej operacji. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z Bankiem” – tego rodzaju komunikaty pojawiały się w poniedziałek przy próbach logowania do systemu bankowości internetowej iPKO oraz do aplikacji PKO Banku Polskiego IKO. W aplikacji przez dłuższy czas nie można było również wygenerować kodu Blik – zamiast tego użytkownik otrzymywał komunikat o treści “Operacja nie powiodła się. Błąd ogólny”.
“Dzisiaj (20.04.2020) o godzinie 9.00 jest też problem z płatnościami w sklepach internetowych z opcją “Płacę z iPKO”, komunikat “Trwa modernizacja […]” – donosiła jedna z czytelniczek, pisząc na [email protected]. Po jej sygnale otrzymaliśmy jeszcze wiele innych zgłoszeń dotyczących awarii w PKO BP. Sygnały w tej sprawie klienci PKO BP zgłaszali również w mediach społecznościowych.
Reakcje e-systemów PKO były różne – albo udawało się zalogować, ale nie można było sprawdzić stanu rachunku, tudzież wykonać żadnej operacji, albo logowanie kończyło się komunikatem o nieudanej próbie z jednoczesną prośbą, żeby spróbować ponownie później.
Przed godziną 13:00 biuro prasowe PKO Banku Polskiego przesłało do redakcji komunikat w sprawie awarii: “Obecnie występują utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej IKO. Klientów zachęcamy do korzystania z naszego serwisu internetowego iPKO oraz wykonywania płatności kartami. Przepraszamy za niedogodności, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem działania IKO“.
Mimo to, również w systemie bankowości internetowej niektórzy klienci wciąż widzieli komunikat o błędzie działania aplikacji. Około godziny 16:00 zarówn system bankowości internetowej, jak i mobilnej działa już w pełni poprawnie.
Przypomnijmy – jak podawaliśmy w piątek, PKO BP był jednym z banków, które zapowiadały przerwy techniczne na weekend. “Od godz. 0:00 do 6:00 (w nocy z niedzieli na poniedziałek – przyp. red.) nie będą działały serwisy internetowe i telefoniczne iPKO i iPKO. Nie będzie można płacić w sklepach internetowych za pomocą Płacę z iPKO oraz Płacę z Inteligo”- zapowiadał bank.
Awaria w Banku Pekao – szczegóły
Po godzinie 9:00 problemy zaczeli zgłaszać także klienci Banku Pekao SA. Ci z kolei skarżyli się na problemy z płatnościami kartami płatniczymi. Głosy zdenerwowanych klientów, ktorych awaria zastała na zakupach, pojawiały się w mediach społecznościowych.
Około godziny 10:15 pracownik infolinii Banku Pekao potwierdził, że obecnie występują problemy z płatnościami kartami debetowymi, poprzez aplikację PeoPay oraz Blikiem.
Tuż po godzinie 12:00 biuro prasowe Banku Pekao przesłało do redakcji Bankier.pl komentarz, w którym informuje: “Rzeczywiście z przyczyn technicznych rano wystąpiły chwilowe trudności w autoryzacjach transakcji. Pełna funkcjonalność została już przywrócona, a klienci mogą bez przeszkód korzystać z płatności bezgotówkowych”.
Pekao, podobnie jak PKO, również zapowiadał przerwę techniczną w miniony weekend. “Na noc z niedzieli na poniedziałek (19/20 kwietnia) prace modernizacyjne swoich systemów komputerowych zaplanował także Bank Pekao. Prace potrwają od godz. 1:00 do 4:30 i będą wiązały się z utrudnieniami w dostępie do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay, usług maklerskich. Klienci banku mogą mieć także trudności w używaniu kart debetowych” – pisaliśmy w piątkowej zapowiedzi.
MW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS