Wizerunek najważniejszych osób w mieście oraz większościowego klubu radnych kształtuje na Facebooku PR-owiec i konferansjer.
Krótka awaria Facebooka, jaka nastąpiła 10 stycznia, pozwoliła sprawdzić, kto prowadzi strony np. polityków czy urzędów. Po kliknięciu w historię edycji danego wpisu (takiego, który był poprawiany), portal społecznościowy wyświetlał profil osoby, która w imieniu danego fanpage’a może na nim publikować wpisy czy moderować dyskusję. Dziennikarze ogólnopolskich mediów informowali o prowadzących profile wysoko postawionych osób publicznych.
A co wyszło na jaw u nas? Oficjalny profil prezydenta Grzegorza Mackiewicza obsługuje Krystian Dobrzański. To były dziennikarz, PR-owiec i konferansjer, właściciel Agencji Marketingowej “Crevo”. Dobrzański ostatnio występował publicznie jako prowadzący 28. finał WOŚP.
Na prowadzenie FB Grzegorza Mackiewicza idzie rocznie prawie 30 tys. zł, co ujawniliśmy TUTAJ. Miesięczny koszt to dla podatnika 2.460 zł brutto (2 tys. netto).
W trakcie sondy zorganizowanej przez nasz portal pabianice.tv okazało się, że zdecydowana większość mieszkańców nie życzy sobie, by pieniądze ze wspólnej, pabianickiej kasy „szły” na promocję polityków na FB – CZYTAJ TUTAJ.
Kontrowersje na opłacanym z kasy miejskiej profilu prezydenckim mogą budzić wyborcze posty. Zachęcały do głosowania na prezydenta i kandydatów na radnych z KWW Koalicja dla Pabianic Grzegorza Mackiewicza (obecnie wybrani z tej listy tworzą Koalicyjny Klub Radnych) – CZYTAJ TUTAJ.
Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej (8 stycznia) prezydent zadeklarował zmniejszenie kosztów prowadzenia FB o połowę, ale nowa umowa nie została jeszcze podpisana.
Rąkowski, część radnych i ZWiK w tych samych rękach
Co ciekawe – ten sam Dobrzański występuje na Facebooku jako przewodniczący Rady Miejskiej Krzysztof Rąkowski. Prowadzi też fanpage Koalicyjnego Klubu Radnych, którym to gremium kieruje Rąkowski.
Wymienionych wyżej aktywności nie znajdziemy w działach “Nasi Klienci” na stronie internetowej “Crevo”. Agencja Dobrzańskiego pochwaliła się jednak, że jego klientem jest spółka miejska ZWiK (marketingiem kieruje tu Krzysztof Rąkowski).
30 tys. rocznie na konto “Crevo” z ratusza. A w jaki sposób finansowane są fanpejdże Rąkowskiego i kierowanego przez niego Koalicyjnego Klubu Radnych?
“Od samego początku funkcjonowania mojego profilu źródłem finansowania strony są moje prywatne środki, a w przypadku profilu klubu są nim składki członkowskie klubu” – tak odpisał na naszego maila przew. RM Krzysztof Rąkowski.
Jak sobie radzą inni?
Kto pisze w imieniu innych polityków? FB senatora Macieja Łuczaka prowadzi pracownica jego biura Kinga Majda, starosty pabianickiego oraz starostwa – rzeczniczka prasowa Joanna Kupś. Za facebookowym profilem PCM stoi pracownica Joanna Rozwens, a Urzędu Miejskiego – wiceprezydent Aleksandra Jarmakowska-Jasiczek.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS