A A+ A++

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert w przetargu na remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a graniczą województwa opolskiego i śląskiego. O wygraną walczy osiem firm.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu zorganizowanym przez Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), na zaprojektowanie i wyremontowanie kolejnego odcinka autostrady A4 w woj. opolskim, zaproponowało konsorcjum firm ADAC-LEWAR i DROG – BUD. Opiewa ona na 56 503 740,00 zł, co jest o ponad 12 mln zł mniejszą kwotą niż przeznaczony na ten cel budżet GDDKiA (68 968 392,04 zł brutto). Wśród innych firm ubiegających się o wyremontowanie odcinka autostrady A4, można wymienić:

CZYTAJ TAKŻE: Bez bramek na autostradach od 1 grudnia

– COLAS Polska – 59 820 139,04 zł
– Budimex – 59 968 650,00 zł
– Konsorcjum firm Pavimental Polska i Silesia Invest – 61 353 780,99 zł
– STRABAG Infrastruktura Południe – 64 395 230,22 zł
– Konsorcjum firm BITUM, TRANSKOM, OLS, NOWAK-MOSTY i GRAMAR – 64 743 528,06 zł
– EUROVIA POLSKA – 65 417 293,69 zł
– DROGOMEX – 66 716 657,56 zł

fot. GDDKiA

Zwycięzca w ramach zadania będzie musiał wyremontować obie jezdnie autostrady na odcinku od Góry św. Anny do granicy woj. opolskiego i śląskiego. Długość jezdni południowej (o której mowa w przetargu), w kierunku do Katowic, ma długość ok. 17,5 km. Z kolei jezdnia północna, w kierunku do Wrocławia, będzie modernizowana na długości ok. 12,1 km. Ponadto wyremontowane zostaną dwa węzły drogowe: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. GDDKiA poinformowała, że przez znaczący zakres prac, w odróżnieniu od innych przetargów tego typu, ten będzie miał dwuletni okres realizacji. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.

CZYTAJ TAKŻE: Przez 2 lata będą korki na autostradzie A4

Jak podała Dyrekcja, prace będą prowadzone na całej szerokości jezdni. Oznacza to zmianę organizacji ruchu na danych fragmentach i przerzucenie ciężaru na drugą nitkę w układzie pasów 2+1. Przeciwne kierunki ruchu zostaną rozdzielone barierami separacyjnymi. W ramach prac zakłada się wymianę warstwy wiążącej i ściernej nawierzchni, a lokalnie dodatkowo podbudowę. Modernizacji podane zostaną również przejazdy awaryjne, gdzie pojawią się bariery linowe. Ponadto na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwow … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMCK Ruda Śląska: Pogodnych Świąt Wielkanocnych
Następny artykułPolicja Kędzierzyn Koźle: Wielkanoc 2021 – przestrzegajmy obostrzeń, bądźmy bezpieczni