A A+ A++

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomi system do automatycznej obsługi wniosków składanych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. To zdecydowanie ułatwi weryfikację dokumentów dotyczących zwolnienia ze składek i świadczeń postojowych. Pierwsze postojowe trafią na konta klientów już 15 kwietnia.

Część wniosków wpływa do ZUS drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Jednak także w ich przypadku automat znajdzie zastosowanie i przyspieszy obsługę.

Mamy już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków. Tego typu system wykorzystywaliśmy przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system – przypomina prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Jeśli chodzi o tarczę antykryzysową, ZUS sprawdził już ponad 80 tys. wniosków, które wpłynęły przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych. – Jednak ta liczba niedługo będzie nieaktualna, ponieważ po wprowadzeniu tzw. automatów nastąpi masowa weryfikacja dokumentów. To stanie się jeszcze przed świętami. Chciałabym przekazać przedsiębiorcom, że pierwsze przelewy o tzw. postojowe wykonamy już 15 kwietnia – zapowiada prezes ZUS.

Tzw. tarcza antykryzysowa umożliwia przedsiębiorcom zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty lub rozłożenie zaległości składkowych na raty. A samozatrudnieni i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, które doświadczyły przestoju w związku z Covid-19, mogą wystąpić do ZUS o świadczenie postojowe.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Prowadzący firmy nie muszą spieszyć się ze złożeniem wniosku. Mają na to czas do 30 czerwca.

(Inf. Małgorzata Korba – rzecznik ZUS w województwie lubelskim)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFielmann defines Hygiene Standards for Optical and Hearing Aid Retail
Następny artykułUmowa w sprawie lasów