Propozycję wydłużenia kursów autobusu MZK linii nr 11 na Przełęcz Przegibek wystosowali do bielskiego prezydenta Janusz Okrzesik, przewodniczący Rady Miejskiej i radny Tomasz Wawak z Klubu Niezależni.BB.
Autobusem MZK na popularny Przegibek?
Według nich takie rozwiązanie przyniosłoby wiele korzyści. Przełęcz Przegibek to bowiem jedno z najpopularniejszych wśród turystów miejsc w tym rejonie Beskidów. Biegnie przez nią droga łącząca Bielsko-Białą z Międzybrodziem Bialskim, prowadzą stąd szlaki turystyczne w kierunku Magurki Wilkowickiej i Gaików. Przegibek jest więc oblegany przez przyjezdnych. Niestety, na przełęcz można dojechać wyłącznie samochodem, dlatego na znajdującym się tutaj parkingu często brakuje wolnych miejsc.
Na Przegibek nie dojeżdża żaden autobus, chociaż turyści od lat mówią o takiej potrzebie. Według radnych wydłużenie kursów „jedenastki”, która dzisiaj dojeżdża tylko do Straconki, byłoby zasadne przede wszystkim w okresie wiosenno-letnim, gdy najwięcej osób wędruje w tym rejonie.
– Pozytywnie wpłynęłoby to na ruch turystyczny w rejonie Straconki i Parku Krajobrazowego Beskidu Małego. To, że autobusy linii nr 11 nie dojeżdżają na Przegibek, dla osób starszych i niezmotoryzowanych stanowi ograniczenie w wędrówkach w okolicach Magurki Wilkowickiej – argumentowali radni w swojej interpelacji.
Władze Bielska-Białej odmawiają radnym
Ich propozycja została przeanalizowana przez urzędników. Niestety, odpowiedź władz Bielska-Białej jest odmowna. Wiceprezydent Piotr Kucia odpisał radnym, że Przełęcz Przegibek wraz ze znajdującym się na niej parkingiem położona jest w granicach administracyjnych gminy Kozy oraz gminy Wilkowice, co uniemożliwia podjęcie działań inwestycyjnych ze strony Bielska-Białej. Koszt takiej inwestycji, wraz z wykupem gruntów, zagospodarowaniem parkingu pod możliwość manewru zawracania autobusów, jak również budową przystanku, szacuje się na kilkaset tysięcy złotych.
– Aktualna trasa przejazdu linii komunikacji miejskiej MZK nr 11 przebiega ul. Górską, na której początek mają cztery górskie szlaki turystyczne, co daje możliwość wędrówek w kierunku Hrobaczej Łąki, Magurki Wilkowickiej czy Przełęczy Przegibek. Poza uwarunkowaniami formalnymi dotyczącymi potrzeb inwestycyjnych dla obsługi taboru autobusowego oraz podróżnych, należy wskazać na znaczące koszty finansowe, jakie związane byłyby z wydłużeniem trasy linii nr 11 – o około 3 km na jednym kursie autobusu. W obecnej sytuacji finansowej budżetu miasta takie działanie nie jest możliwe do podjęcia – argumentuje wiceprezydent Piotr Kucia.
Dodaje, że na ewentualne uruchomienie połączenia przez Przegibek mogłaby się zdecydować Komunikacja Beskidzka (czyli dawny PKS), która obsługuje gminy w powiecie bielskim, a także żywieckim. Taką decyzję musiałby jednak podjąć Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny, do którego należy Komunikacja Beskidzka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS