Samochód nie jedzie prosto, czyli na początek… opony!
Co zrobić, gdy po puszczeniu kierownicy podczas jazdy, samochód jest ściągany w jedną ze stron? W pierwszej kolejności należy przyjrzeć się stanowi opon. Konkretnie warto skontrolować:
- poziom zużycia opon,
- równomierność zużycia opon,
- ciśnienie powietrza w oponach,
- fakt czy opony kierunkowe pracują we właściwą stronę.
Auto nie jedzie prosto? Może zatem hamulce?
Jeżeli opony nie będą wykazywać cech zużycia, kolejnym krokiem powinna się stać kontrola podwozia i kół. Winne mogą być bowiem zapieczone łożyska na piastach, zapieczone hamulce lub np. wykrzywione tarcze hamulcowe. W przypadku tego typu kontroli, nie każdy kierowca może dysponować właściwą wiedzą. Czasami zatem warto zlecić wykonanie zadania mechanikowi.
Zbieżność kół: objawem błędów jest właśnie ściąganie!
Odpowiedzi na pytanie czemu auto nie jedzie prosto poszukiwać można również w zawieszeniu. O ściąganiu decyduje zużycie takich elementów jak końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie czy tuleje wahaczy. Brak uszkodzeń w obrębie zawieszenia pozostawia już tak naprawdę jeden możliwy powód uszkodzenia – chodzi o nieprawidłowo ustawioną zbieżność kół.
Zbieżność kół a geometria pracy kół
Ustawienie zbieżności kół decyduje o tym, pod jakim kątem opony stykają się z nawierzchnią. Złe geometria oznacza nie tylko ściąganie podczas jazdy, ale też decyduje np. o nieprawidłowym ścieraniu bieżnika. W skrajnym scenariuszu prowadzi np. do ząbkowania – czyli trwałego uszkodzenia bieżnika, które wymaga wymiany ogumienia na nowe.
Zbieżność kół: cena usługi umiarkowana
Jeżeli problem ze ściąganiem samochodu podczas jazdy leży po stronie zbieżności kół, geometrię należy jak najszybciej poprawić. Ile to kosztuje? Ustawienie przedniej osi kosztuje na ogół w granicy 100 złotych. Pełna regulacja zbieżności nie powinna okazać się droższa niż 250 – 300 złotych.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS