Uniwersytet Wrocławski ogłosił przetarg, który może budzić wątpliwości. Uczelnia szuka limuzyny o mocy co najmniej 340 KM z silnikiem benzynowym i napędem na cztery koła. Jedno z wymagań może zdradzać, że chodzi tylko o konkretny model, który spełnia wymagane założenia. Dla kogo będzie przeznaczony nowy samochód?
Uniwersytet Wrocławski, jako uczelnia państwowa, czyli finansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ma obowiązek ogłaszać przetargi, które są podawane do wiadomości publicznej. Na stronie platformazakupowa.pl pojawiła się informacja o przetargu na samochód osobowy z wyższej klasy. W opisie przedmiotu zamówienia wyszczególniono bardzo konkretne parametry, które nowy pojazd dla uniwersytetu musi spełniać. Część z nich pozwala przypuszczać, że w przetargu ma wygrać jeden konkretny model.
Klasa samochodu oraz wymagania dotyczące jego wyposażenia czy napędu pozwalają przypuszczać, że to auto dla rektora Uniwersytetu Wrocławskiego, prof. dr hab. Roberta Olkiewicza. Modelami z koncernu VW, a konkretnie Audi A6, poruszał się w przeszłości rektor prof. dr hab. Marek Bojarski. Ten model służył też rektorom Uniwersytetu Ekonomicznego czy Politechniki Wrocławskiej. Przetarg na nowy samochód ogłoszony 22 sierpnia zakłada, że auto będzie fabrycznie nowe (wyprodukowane w 2024 lub 2025 roku). Uniwersytet szuka limuzyny z silnikiem benzynowym o pojemności do 3 litrów i mocy od 340 do 408 KM. Samochód musi mieć zawieszenie pneumatyczne, 4-strefową klimatyzację, wyświetlacz head-up czy 20-calowe obręcze kół. Realizacja zamówienia przetargu, na który oferty można składać do 5 września, ma odbyć się do 10 miesięcy od ogłoszenia zwycięzcy.
Problem w tym, że wymagania co do niektórych parametrów pozwalają przypuszczać, że auto zostało już wybrane. Na polskim rynku nie ma wielu limuzyn, które mają silnik benzynowy o pojemności do trzech litrów, napęd 4×4 i od 340 do 408 KM. Odpada BMW serii 5 (z tą mocą dostępne są wyłącznie odmiany hybrydowe) czy BMW 340i xDrive (bak o pojemności 59 l, w wymaganiach jest co najmniej 60-litrowy zbiornik). Mercedes Klasy E dostępny jest w wersji z silnikiem 3-litrowym, ale wspomaganym przez instalację mild hybrid, której częścią jest jednost … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS