Dzisiaj, 11 lutego (09:39)
Najdroższymi w naprawach markami samochodów w Polsce są: Audi, BMW i Citroen. Po drugiej stronie skali znajdziemy Toyotę i Skodę. W ostatnich dwóch latach średni koszt pojedynczej wizyty w warsztacie wzrósł aż o 1/5!
- Najdroższymi w naprawach markami samochodów w Polsce są: Audi, BMW i Citroen.
- Po drugiej stronie skali znajdziemy Toyotę i Skodę.
- W ostatnich dwóch latach średni koszt pojedynczej wizyty w warsztacie wzrósł aż o 1/5!
Rekordowa inflacja przełożyła się na rosnące ceny niemal wszystkich produktów i usług. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej rankomat.pl przeanalizowali, jak kształtowały się koszty utrzymania pojazdów z uwzględnieniem cen paliwa, wizyt w warsztatach oraz obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego. Wnioski nie są optymistyczne.
Przykład? Na przestrzeni dwóch ostatnich lat średni koszt wizyty w warsztacie wzrósł aż o 22 proc. Jak wynika z danych serwisu dobrymechanik.pl, w 2019 roku, gdy nikt nie słyszał jeszcze o COVID-19, za naprawę samochodu polscy kierowcy płacili średnio 505 złotych. W roku 2020 roku ten koszt był już wyższy o 18,4 proc. W ubiegłym roku podwyżka wyhamowała i wyniosła jedynie 3 proc. względem roku 2020. Nie zmienia to jednak faktu, że średni koszt jednorazowej wizyty w warsztacie wyniósł już 616 zł!
Rok 2021 przyniósł duże wzrosty cen – aż o 9,9 proc. – w zakresie prostych usług sezonowych, jak np. serwisu klimatyzacji czy wymiany opon. Co pocieszające – typowe naprawy wynikające z eksploatacji samochodu drożały znacznie wolniej – w tempie 1,3 proc.
W 2021 roku statystyczny polski kierowca wydawał najwięcej na naprawę samochodu marki Audi – średnio 696 zł. Wbrew opinii mówiącej o drogim serwisowaniu japońskich samochodów – statystycznie najtańsze w naprawach (średnio 500 zł za wizytę w warsztacie) okazały się Toyoty. Różnica między najdroższą a najtańszą w naprawie marką wyniosła aż 39 proc.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS