A A+ A++

Skandynawski producent opon Nokian Tyres prowadzi intensywne prace nad rozwojem opon klasy premium dla samochodów elektrycznych. Auta elektryczne mają zazwyczaj dużą moc wyjściową, a ich ciężkie akumulatory sprawiają, że ważą więcej niż samochody z silnikiem spalinowym (ICE). Większa waga pojazdu oznacza wydłużoną trasę hamowania. To wszystko stawia przed oponami duże wyzwania.

Według statystyk Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów udział w rynku pojazdów elektrycznych z zasilaniem bateryjnym wzrósł z 3,5% w drugim kwartale 2020 r. do 7,5% w tym roku. W tym samym czasie hybrydy typu plug-in stanowiły 8,4 % wszystkich sprzedanych nowych samochodów.

Przy czym różnice w sprzedaży samochodów elektrycznych w UE w poszczególnych krajach są bardzo duże i wyraźnie skorelowane z poziomem życia w danym państwie. Np. W Polsce od początku roku do końca lipca sprzedano zaledwie 2 773 samochody elektryczne.

Wraz z rozwojem technologii i powoli, ale jednak rosnącą popularnością pojazdów elektrycznych, zmieniają się również metody ich konserwacji. W przypadku samochodów spalinowych, najczęstszymi czynnościami konserwacyjnymi są wymiana oleju i obsługa hamulców. Jednak w przypadku pojazdów elektrycznych dwa główne obszary konserwacji to opony i szyby.

Nokian wykorzystuje w swoich testach opon kilka pojazdów elektrycznych. 

Pojazdy elektryczne są cięższe od standardowych samochodów ze względu na masę akumulatorów. Duże i ciężkie pojazdy stawiają przed oponą więcej wyzwań.

Nawet jeśli samochód elektryczny lub hybrydowy ma taki sam rozmiar jak samochód z tradycyjnym silnikiem spalinowym, zazwyczaj używa opon o większym rozmiarze. Opony wystawiane są na ciężkie próby, ponieważ ciężar akumulatorów podczas pokonywania zakrętów i przyspieszania obciąża je w większym stopniu niż w przypadku tradycyjnych pojazdów, a moment obrotowy z silnika elektrycznego jest przekazywany na koła napędowe szybciej niż w pojeździe spalinowym.

Panuje powszechne niezrozumienie kwestii zwiększonego zużycia opon w samochodach elektrycznych. Testy terenowe Nokian Tyres do … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKampania Ekologiczna Słubice Czyste Miasto – wakacje odc.4
Następny artykułLondyn. Skażona żywność w sklepach. Mężczyzna wstrzykiwał do produktów nieznaną substancję