rozwiń ›
Audi SQ8 e-tron – test, dane techniczne
Przemeblowanie w gamie modelowej Audi sprawiło, że dawny e-tron zmienił nazwę na Q8 e-tron. Kwestie nazewnictwa to jednak nie wszystko. Elektryczny SUV po modernizacji zyskał większą baterię i stał się nieco bardziej energooszczędny. Zachował też innowację, która należy do opcjonalnego wyposażenia i wymaga dobrych kilku dni przyzwyczajenia. Chodzi o cyfrowe lusterka zewnętrzne.
W teorii i według danych homologacyjnych zasięg SQ8 e-tron w cyklu mieszanym to całkiem rozsądne 458 km. Jeśli jednak ruszasz spod domu w mroźny poranek, a trasa, którą zamierzasz pokonać prowadzi drogami szybkiego ruchu, nie licz na osiągnięcie deklarowanej wartości. Zużycie może okazać się znacznie wyższe – takie jak podczas naszego testu.
Audi SQ8 e-tron – zużycie energii i zasięg
Parkowanie auta elektrycznego pod chmurką gwarantuje, że zmrożone przy minus 5 stopniach Celsjusza ogniwa będą potrzebowały wielu kilometrów, by osiągnąć pożądaną temperaturę. Mówimy w końcu o akumulatorze o niebagatelnej pojemności 114 kWh brutto. Nim ważące ponad 750 kg baterie się rozgrzeją, zużycie energii jest po prostu kosmicznie wysokie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS