A A+ A++

rozwiń

Audi SQ8 e-tron – test, dane techniczne

Przemeblowanie w gamie modelowej Audi sprawiło, że dawny e-tron zmienił nazwę na Q8 e-tron. Kwestie nazewnictwa to jednak nie wszystko. Elektryczny SUV po modernizacji zyskał większą baterię i stał się nieco bardziej energooszczędny. Zachował też innowację, która należy do opcjonalnego wyposażenia i wymaga dobrych kilku dni przyzwyczajenia. Chodzi o cyfrowe lusterka zewnętrzne.

W teorii i według danych homologacyjnych zasięg SQ8 e-tron w cyklu mieszanym to całkiem rozsądne 458 km. Jeśli jednak ruszasz spod domu w mroźny poranek, a trasa, którą zamierzasz pokonać prowadzi drogami szybkiego ruchu, nie licz na osiągnięcie deklarowanej wartości. Zużycie może okazać się znacznie wyższe – takie jak podczas naszego testu.

Audi SQ8 e-tron – zużycie energii i zasięg

Parkowanie auta elektrycznego pod chmurką gwarantuje, że zmrożone przy minus 5 stopniach Celsjusza ogniwa będą potrzebowały wielu kilometrów, by osiągnąć pożądaną temperaturę. Mówimy w końcu o akumulatorze o niebagatelnej pojemności 114 kWh brutto. Nim ważące ponad 750 kg baterie się rozgrzeją, zużycie energii jest po prostu kosmicznie wysokie.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNiebezpiecznie na moście na Bobrze. “Jeżdżą za szybko, śruby się rozkręcają”
Następny artykułTydzień łagodnej zimy