A A+ A++

Mniej więcej trzy miesiące po odświeżeniu rodziny modelu Audi A5 przyszła pora na jej topową odmianę, czyli RS5 Coupe oraz RS5 Sportback. Kuracja odmładzająca objęła stylistykę nadwozia oraz wykończenie wnętrza w sportowym modelu niemieckiej marki.

Z zewnątrz obie wersje Audi RS5 po liftingu rozpoznamy po szerszej i bardziej płaskiej osłonie chłodnicy Singleframe, czym nawiązują one do wcześniejszych zmian w RS6 i RS7. Poszerzone zostały także nadkola. Nowy pięciokątny kształt mają teraz także wyprofilowane wloty powietrza po bokach nadwozia. Zmodyfikowane zostały także boczne progi oraz dyfuzor. Dostępne za dopłatą diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają obie wersje RS od słabszych odmian A5.

Audi RS5 po zmianach

Do palety kolorów dodano dwa nowe lakiery (niebieski Turbo i czerwony Tango). Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie 4 kg. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne.

Audi RS5 po zmianach

Audi RS5 po zmianach

Poziome linie i ciemne kolory zdominowały wnętrze odświeżonego Audi RS5. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie skórą Finenappa. Na życzenie dostępny jest pakiet stylistyczny RS, w którym czerwone lub szare akcenty posiadają m.in. kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan.

Audi RS5 po zmianach

Audi RS5 po zmianach

W obu wersjach RS5 mamy teraz zwrócony nieznacznie w stronę kierowcy 10,1-calowy ekranu MMI touch display z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. W przypadku systemu MMI navigation plus wyświetlacz daje kierowcy wgląd w temperaturę układu napędowego, w przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, w mechanizm różnicowy quattro sport oraz w ciśnienie i temperaturę opon.

W opcjonalnym kokpicie Audi virtual cockpit plus kierowca ma do wyboru różne wersje wyglądu ekranu, w tym m.in. ekran RS ze skalą prędkości obrotowej w postaci kąta, w którego wnętrzu znajduje się wskaźnik zmiany biegów. Również opcjonalny wyświetlacz head-up display wyposażony został w specjalną grafikę RS.

Audi RS5 po zmianach

Audi RS5 po zmianach

Za napęd Audi RS5 odpowiada ten sam silnik 2.9 TFSI biturbo V6 o mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm dostępnym już przy 1900 obr/min. Obie wersje do 100 km/h są w stanie przyspieszyć w 3,9 s i rozpędzić się do 280 km/h.

Audi RS5 po zmianach

Audi RS5 po zmianach

Odświeżone Audi RS5 wyposażone jest w 19-calowe felgi, a na życzenie dostępne są felgi 20-calowe. Występują one w trzech wariantach, z których jeden jest malowany w całości na błyszczącą czerń, a drugi na matowy brąz. W standardowym układzie hamulcowym stalowe tarcze obejmowane są przez zaciski pomalowane na czarno lub na czerwono. Alternatywnie, dla osi przedniej Audi oferuje tarcze ceramiczne z dodatkiem włókien węglowych (szare, czerwone lub niebieskie).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzęść chorych na czerniaka nie ma dostępu do skutecznego leczenia
Następny artykułGłówny Geodeta Kraju w Żninie