A A+ A++

To Audi z RS3 stworzyło segment mega hatchy – super mocnych hatchbacków z napędem na cztery koła z atomowym przyspieszeniem na prostej. Każde RS3 miało jednak pewien problem – dość wyraźną podsterowność.

Każda nowa generacja i facelifting próbowały ją zwalczyć. Dość dobrym pomysłem było zastosowanie szerszych opon na przedniej osi, niż na tylnej, ale to nie wystarczyło. To wszystko dlatego, że w RS3 na przedniej osi spoczywa bardzo mocny, ale i duży jak na ten segment silnik. To 5-cylindrowe R5 o pojemności 2,5 litra, mocy 400 KM, które osiąga 500 Nm.

W nowym RS3 pozwala przyspieszać do 100 km/h w 3,7s i osiągnąć nawet 280 km/h! Pojawił się też nowy pomysł na ograniczenie podsterowności i wydaje się, że całkiem skuteczny. To nowy tylny dyferencjał, który przyczynił się do tego, że RS3 pokonało Nurburgring w 7 minut i 40 sekund.

Czy to więc nowy król hot hatchy?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGigantyczna kolejka do przejścia granicznego w Koroszczynie
Następny artykuł“Ma problemy psychiczne”. Laszlo Koevera, szef parlamentu Węgier, zaatakował Wołodymyra Zełenskiego