Kilka miesięcy po rynkowym debiucie odświeżonego Audi S3, przyszła pora na zaprezentowanie światu mocniejszego Audi RS 3 po face liftingu. Kompaktowy sportowiec po zmianach wygląda groźniej, oferuje lepsze właściwości jezdne i co najważniejsze wciąż jest napędzany pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 400 KM. Model po modernizacji ustanowił nowy rekord na torze Nurburgring.
Po wprowadzeniu ulepszeń w sportowej odmianie S3, nadszedł czas na wyczekiwany face lifting topowego wariantu ze znaczkiem RS. Producent z Ingolstadt postawił na drobne zmiany stylistyczne, dzięki którym rasowy kompakt w nadwoziu Sportback i Limuzyna wygląda jeszcze bardziej zadziornie. Zmodyfikowano także kokpit oraz rozszerzono możliwości napędu. Co najważniejsze, pod maską ciągle pracuje uwielbiany przez fanów marki pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI. Co dokładnie się zmieniło?
W ramach modernizacji Audi RS 3 otrzymało bardziej sportowy wygląd. Pas przedni zdobi sześciokątna rama Singleframe, która w modelu po zmianach jest bardziej płaska, znacznie szersza i ozdobiona kratkami w kształcie rombu. Ponadto boczne wloty powietrza, podkreślone czarnymi listwami są teraz jeszcze szersze, a pod radarem współpracującym z systemami bezpieczeństwa znajdziemy dodatkowo trzy wąskie wloty.
Audi RS 3 po zmianach wyróżniają także przeprojektowane reflektory, których cyfrowy wzór świateł do jazdy dziennej (24 elementy), przypomina flagę w szachownicę. Wygląd dziennych LED-ów, podobnie jak w przypadku S3, można zmieniać z poziomu ekranu MMI. Z tyłu uwagę zwracają zmodernizowane lampy z dynamicznymi kierunkowskazami oraz większy, przeprojektowany dyfuzor z centralnym reflektorem, który otacza duże końcówki układu wydechowego.
W ofercie kompaktowego sportowca pojawiły się również nowe kolory nadwozia tj. niebieski Ascari i czerwony Progressive oraz matowy lakier szary Daytona. Osłona Singleframe i dyfuzor domyślnie mają czarne wykończenie, ale do wyboru są także elementy wykonane z czarnego połysku lub matowe. Audi RS 3 jest standardowo wyposażone w matowo-czarne 19-calowe aluminiowe felgi z pięcioma szprychami w kształcie litery “Y”, a za dopłatą dostępne są felgi w stylistyce motorsportowej znanej z wersji RS 3 Performance Edition, z dziesięcioma efektownymi poprzecznymi ramionami, w matowym ciemnoszarym kolorze lub w błyszczącej metalicznej czerni w dwukolorowym wzorze. Samochód można wyposażyć również w karbonowe dokładki i osłony lusterek, a także pakiet czarnych elementów w wysokim połysku.
Nowością w kabinie Audi RS 3 po face liftingu są kubełkowe fotele RS z karbonowymi oparciami oraz sportowa kierownica spłaszczona na górze i na dole z czerwonymi, konfigurowalnymi przyciskami. Aby aktywować tryb Performance, zaprojektowany specjalnie do jazdy po torze wyścigowym, wystarczy nacisnąć przycisk po lewej stronie kierownicy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS