A A+ A++

Kilka miesięcy po rynkowym debiucie odświeżonego Audi S3, przyszła pora na zaprezentowanie światu mocniejszego Audi RS 3 po face liftingu. Kompaktowy sportowiec po zmianach wygląda groźniej, oferuje lepsze właściwości jezdne i co najważniejsze wciąż jest napędzany pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 400 KM. Model po modernizacji ustanowił nowy rekord na torze Nurburgring.

Po wprowadzeniu ulepszeń w sportowej odmianie S3, nadszedł czas na wyczekiwany face lifting topowego wariantu ze znaczkiem RS. Producent z Ingolstadt postawił na drobne zmiany stylistyczne, dzięki którym rasowy kompakt w nadwoziu Sportback i Limuzyna wygląda jeszcze bardziej zadziornie. Zmodyfikowano także kokpit oraz rozszerzono możliwości napędu. Co najważniejsze, pod maską ciągle pracuje uwielbiany przez fanów marki pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI. Co dokładnie się zmieniło?

Audi RS 3 po face liftingu – więcej sportowego charakteru

W ramach modernizacji Audi RS 3 otrzymało bardziej sportowy wygląd. Pas przedni zdobi sześciokątna rama Singleframe, która w modelu po zmianach jest bardziej płaska, znacznie szersza i ozdobiona kratkami w kształcie rombu. Ponadto boczne wloty powietrza, podkreślone czarnymi listwami są teraz jeszcze szersze, a pod radarem współpracującym z systemami bezpieczeństwa znajdziemy dodatkowo trzy wąskie wloty.

Audi RS 3 po zmianach wyróżniają także przeprojektowane reflektory, których cyfrowy wzór świateł do jazdy dziennej (24 elementy), przypomina flagę w szachownicę. Wygląd dziennych LED-ów, podobnie jak w przypadku S3, można zmieniać z poziomu ekranu MMI. Z tyłu uwagę zwracają zmodernizowane lampy z dynamicznymi kierunkowskazami oraz większy, przeprojektowany dyfuzor z centralnym reflektorem, który otacza duże końcówki układu wydechowego.

W ofercie kompaktowego sportowca pojawiły się również nowe kolory nadwozia tj. niebieski Ascari i czerwony Progressive oraz matowy lakier szary Daytona. Osłona Singleframe i dyfuzor domyślnie mają czarne wykończenie, ale do wyboru są także elementy wykonane z czarnego połysku lub matowe. Audi RS 3 jest standardowo wyposażone w matowo-czarne 19-calowe aluminiowe felgi z pięcioma szprychami w kształcie litery “Y”, a za dopłatą dostępne są felgi w stylistyce motorsportowej znanej z wersji RS 3 Performance Edition, z dziesięcioma efektownymi poprzecznymi ramionami, w matowym ciemnoszarym kolorze lub w błyszczącej metalicznej czerni w dwukolorowym wzorze. Samochód można wyposażyć również w karbonowe dokładki i osłony lusterek, a także pakiet czarnych elementów w wysokim połysku.

Audi RS 3 po face liftingu – nowa kierownica i kubełkowe fotele RS

Nowością w kabinie Audi RS 3 po face liftingu są kubełkowe fotele RS z karbonowymi oparciami oraz sportowa kierownica spłaszczona na górze i na dole z czerwonymi, konfigurowalnymi przyciskami. Aby aktywować tryb Performance, zaprojektowany specjalnie do jazdy po torze wyścigowym, wystarczy nacisnąć przycisk po lewej stronie kierownicy. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułChcesz założyć firmę w Wielkiej Brytanii? Sprawdź, jaką formę prawną działalności wybrać
Następny artykułUruchomienie zakładu Yuchai w Tajlandii oznacza nową erę strategii globalizacji