Niemiecki producent potwierdza, że jego silnik pokonał już na hamowani pełny dystans wyścigu, a wkrótce testowany w ten sposób będzie cały układ przeniesienia napędu.
W wywiadzie CEO Audi Formula Racing Adam Baker oraz główny inżynier Stefan Dreyer zapewniali, że wszystko idzie zgodnie planem.
“Po dwóch latach nasz silnik składający się z jednostki spalinowej, motoru elektrycznego, akumulatorów oraz elektroniki sterującej testowany jest na hamowani” mówił Adam Baker.
“Z powodzeniem udało nam się połączyć różne elementy w jedną jednostkę, co stanowi wynik ciężkiej pracy i wspaniałej współpracy.”
“Jednostka napędowa Audi pokonała już symulację dystansu wyścigu na hamowni. Zyskaliśmy sporo czasu testowego sprawdzając pojedyncze elementy w 2023 roku co pozwoliło nam wykorzystać zebrane doświadczenie w prowadzonych równolegle dalszych etapach konstrukcyjnych.”
“Znaczące kamienie milowe oraz cele zostały osiągnięte, co daje całej ekipie dobre przeczucia.”
Audi zdradziło, że do testów wybiera wymagające tory takie jak np. niedawno dodany do kalendarza F1 obiekt w Las Vegas.
“Testujemy jednostkę napędową na hamowni na różnych układach torów z obecnego kalendarza F1 w zależności od tego jaki jest cel testu” tłumaczył z kolei Stefan Dryer. “Dla przykładu tor w Las Vegas jest interesującym obiektem dla naszego rozwoju jeżeli chodzi o zarządzanie energią. Kilka na przemian występujących szybkich i wolnych zakrętów oraz prawie dwukilometrowa prosta pokonywana pełnym gazem na Las Vegas Strip dostarcza nam doskonałego środowiska rozwojowego do dopracowania jednostki spalinowej oraz systemu ERS [system odzyskiwania energii].”
Dryer dodał, że po pokonaniu przez układ napędowy pełnego dystansu wyścigu, dalsze prace będą skupiały się na dokładaniu do niego kolejnych elementów układu przeniesienia napędu.
“Po udanym pokonaniu dystansu wyścigu wkrótce będziemy robili to samo z całym układem napędowym, co oznacza połączenie silnika ze skrzynią biegów.”
“Jednocześnie pełną parą pracujemy nad rozwojem osiągów, aby osiągnąć cele, jakie sobie postawiliśmy.”
Dryer dodał, że Audi poczyniło też spore postępy w modernizacji swojej siedziby w Neuburgu.
“Wdrożyliśmy bardzo ambitny plan modernizacji i rozbudowy naszego testowego zaplecza. Obecnie mamy 22 nowoczesne stanowiska testowe. Nasze nowe narzędzia rozwojowe są nowoczesne i umożliwiły nam czynienie dużych postępów.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS