A A+ A++

Portal internetowy securak.pl informuje o pierwszym przypadku ataku ransomware w banku w Polsce. Ofiarą cyberataku jest Bank Spółdzielczy w Zambrowie.

Bank Spółdzielczy w Zambrowie wystosował komunikat na swojej stronie internetowej o braku dostępu do bankowości elektronicznej:

Brak dostępu do bankowości elektronicznej

W Banku Spółdzielczym w Zambrowie doszło do awarii, będącej skutkiem incydentu bezpieczeństwa, w wyniku której bankowość elektroniczna jest niedostępna.Posiadacze naszych kart bankowych mogą płacić w sklepach, wypłacać pieniądze z bankomatów oraz wpłacać i wypłacać środki w oddziałach.Zgodnie z procedurami o sprawie poinformowaliśmy odpowiednie służby i organy. Wspólnie z dostawcami systemów informatycznych intensywnie pracujemy nad usunięciem awarii i jej skutków. Będziemy Państwa informować o postępach prac.Zapewniamy, że Państwa środki są bezpieczne. Bank Spółdzielczy w Zambrowie jest członkiem Zrzeszenia BPS i Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS, które są przygotowane do zapewnienia odpowiedniego wsparcia w przypadku przedłużających się skutków awarii.

Przepraszamy Państwa za zaistniałą sytuację i wszelkie niedogodności.

Informacja dotycząca naruszenia ochrony danych osobowych w Banku Spółdzielczym w Zambrowie

Bank Spółdzielczy w Zambrowie (dalej: Bank) jako administrator danych osobowych w trybie art. 34 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuje o naruszeniu ochrony danych osobowych (braku dostępności) w związku z awarią systemu informatycznego.

W dniu 16 stycznia 2024 roku zaobserwowano problemy z funkcjonowaniem systemu bankowego. Po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane.

Bank przekazał zawiadomienie o naruszeniu ochrony danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Niezwłocznie po zidentyfikowaniu incydentu Bank zabezpieczył systemy informatyczne oraz rozpoczął pracę nad odtworzeniem funkcjonalności systemu oraz udostępnieniem klientom pełnego dostępu do usług świadczonych przez Bank. Bez zbędnej zwłoki poinformujemy Klientów Banku o przywróceniu dostępności do usług bankowych.

Konsekwencją opisanego wyżej Naruszenia ochrony danych osobowych polegającego na zaszyfrowaniu danych  jest czasowy brak dostępności do elektronicznych usług bankowych – realizowania płatności i dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunkach bankowych.

Zapewniamy jednocześnie, że podjęliśmy niezbędne działania, aby podobna sytuacja nie miała miejsca w przyszłości (…).

Z poważaniem

Zarząd Banku Spółdzielczego w Zambrowie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚcisła współpraca bez korzyści
Następny artykułPod puckim ołtarzem Fary odkryto historię: Krypta Wejherów ujawnia swoje sekrety