A A+ A++

– Planowo praca asystenta miała się rozpocząć w marcu, ale plany te pokrzyżował wybuch epidemii koronawirusa. Obecnie już jedna osoba wykonuje te obowiązki, ale szukamy kolejnych. Wystarczy posiadać kierunkowe wykształcenie lub ukończoną przynajmniej szkołę średnią i udokumentowane roczne doświadczenie w pomocy osobie niepełnosprawnej – poinformowała Agnieszka Sykus, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie.

Na razie zatrudniono jednego asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej, ale docelowo mają to być nawet trzy osoby. Do zadań asystenta należy pomoc w wyjściu, powrocie, wyjazdach na rehabilitację, na zajęcia terapeutyczne, pomoc w zakupach, załatwianiu spraw urzędowych. Asystent pracuje przez 7 dni w tygodni. Jednej osobie może pomagać przez 30 godzin w miesięcznie.

Na sfinansowanie projektu pozyskano dodatkowe pieniądze z Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Dofinansowanie wyniosło 9 tysięcy zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWAŻNE: Sebastian Kucharczyk nadal w Radzie Miasta. Wojewoda unieważnił uchwałę RM
Następny artykułMeblościanka do salonu. Kiedyś przeżytek, teraz wraca do łask