A A+ A++

Robert Kubica będzie reprezentował ORLEN Team podczas jednego z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie. Polak na torze Daytona w USA przyłączy się do duńskiego zespołu High Class Racing.

High Class Racing potwierdził skład kierowców na styczniowy wyścig Rolex 24 w Daytonie. W tym roku w barwach duńskiego zespołu gościnnie pojedzie Robert Kubica. Daytona to obok Le Mans 24 jeden z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie, rozgrywany na Florydzie nieprzerwanie od 1962 roku.

Robert Kubica, który w sezonie 2021 nadal będzie testowym kierowcą zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN występującego w Formule 1, poprowadzi prototyp Oreca 07 Gibson LMP2.

– Jestem bardzo wdzięczny za szansę, jaką otrzymałem od High Class Racing. Zaproszenie do startu na torze Daytona International Speedway będzie dla mnie nowym wyzwaniem. W swojej karierze skupiałem się do tej pory na wyścigach sprinterskich. Co prawda przed czterema laty startowałem w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, ale musiałem się wycofać z powodu problemów technicznych. Ten wyścig będzie ode mnie wymagał zupełnie innego podejścia opartego na pracy zespołowej, świetnej wytrzymałości i przygotowaniu fizycznym. Nowością będzie dla mnie także samochód Oreca LMP2 – wskazuje Kubica.

fot. materiały prasowe

Duński zespół High Class Racing uzupełnią w tym roku: gwiazda serii DTM Ferdinand Habsburg – Arcyksiążę Austrii, Książę Czech i Węgier oraz Duńczycy Anders Fjordbach i Dennis Andersen.

– Jestem podekscytowany całym wyścigiem i otoczką wokół niego. Daytona to dla mnie kolejna okazja, żeby ścigać się na najwyższym poziomie z zawodnikami światowej klasy. Już nie mogę się doczekać pracy z tak wspaniałym zespołem. Teraz skupiam się na tym, żeby jak najlepiej przygotować się do startu – dodaje Kubica.

Zaangażowanie Roberta Kubicy, kojarzonego spontanicznie z PKN ORLEN przez 70 proc. respondentów, przynosi koncernowi wymierne korzyści biznesowe i wizerunkowe.

fot. materiały prasowe

– Poprzez sponsoring motorsportu docieramy do miliardów kibiców na całym świecie i umacniamy globalne postrzeganie naszej marki. Wspierani przez nas zawodnicy z sukcesami występują w Formule 1, Dakarze czy żużlowych Grand Prix, a teraz również w wyścigu 24h Daytona. Prezentacja naszego logotypu szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na nasz biznes, który obecnie prowadzimy w ponad 110 krajach na całym świecie – mówił Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.

Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 roku, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla marki ORLEN wyniósł ponad 400 milionów złotych. Natomiast według badań instytutu ARC Rynek i Opinia z 2019 roku co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring Kubicy wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHanna Lis uderza w dziennikarkę Polsatu: To ty go wylansowałaś
Następny artykułDisjunction PC