Apple niezgodnie z prawdą i agresywnie reklamowało smartfony iPhone, jako wododoporne, uznał włoski urząd ochrony konkurencji. Włosi uznali, że zapewnienia Apple wprowadzały konsumentów w błąd. Według włoskiej agencji Apple przez lata reklamowało serię iPhone’ów jako wodoodporne, ale nie zaznaczało, że wodoodporność jest zapewniona tylko w szczególnych warunkach.
Badanie przeprowadzone przez włoską agencję udowodniło, że niektóre z modeli iPhone’ów zachowywało wodoodporność przez 30 minut na głębokości 4 metrów tylko w ściśle kontrolowanych warunkach laboratoryjnych. Nie zachowywały natomiast wodoodporności w realnych warunkach, zwłaszcza gdy woda nie była idealnie czysta.
Agencja uznała praktyki reklamowe Apple za wprowadzające w błąd. Za agresywne uznała praktyki odrzucania gwarancji związanych z zalaniem lub zamoczeniem smartfona. Dotyczy to modeli od iPhone 8 do 11 Pro Max.
Apple została ukarana grzywną 10 mln euro. To nie pierwszy przypadek, gdy Włosi wymierzyli karę Apple. W 2018 firma otrzymała grzywnę 5 mln euro za spowalnianie smartfonów po aktualizacjach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS