W długoterminowej perspektywie każda firma potrzebuje czynnika, który pozwoli utrzymać sprzedaż na wystarczającym poziomie. Z kolei klienci oczekują czegoś, co wpłynie na ewentualną decyzję o zakupie. Aktualnie takim czynnikiem jest sztuczna inteligencja, która potrafi skutecznie napędzić sprzedaż. Firma Apple od pięciu kwartałów mierzy się z jej spadkiem i to właśnie ogłoszone Apple Intelligence ma szansę coś zmienić w tej kwestii. Jednak pakiet może stać się częściowo płatny.
Wiele wskazuje na to, że pakiet nowych usług, które wejdą w skład Apple Intelligence, nie będzie wiecznie darmowy. Firma może rozważać dodatkowy płatny plan, który zawierałby w sobie bardziej zaawansowane funkcje.
Apple Intelligence – sztuczna inteligencja wkracza do ekosystemu. Apple ulepsza Siri i nawiązuje partnerstwo z OpenAI
Obecną sytuację firmy Apple opisał w swoim materiale na portalu Bloomberg Mark Gurman, którego można uznać za całkiem rzetelne źródło informacji. Marketing przedsiębiorstwa w 2024 roku z pewnością będzie związany z AI, a konkretniej z pakietem Apple Intelligence. Natomiast długofalowa perspektywa zakłada, że rozwiązanie będzie przynosić zyski. Zdaniem Gurmana Apple może niebawem wprowadzić dodatkowy płatny plan (np. Apple Intelligence+), który zaoferuje subskrybentom pełny dostęp do funkcji związanych z AI na smartfonach Apple iPhone, tabletach Apple iPad i innych urządzeniach firmy. Z kolei darmowa opcja pozostawi użytkowników z bardziej ograniczonymi możliwościami. Taka wizja zakłada, że Apple będzie więcej zarabiało na usługach aniżeli na samym sprzęcie.
Apple iOS 18 Beta 2 potwierdza brak Apple Inteligence w Unii Europejskiej. W tle obawy przed aktem o rynkach cyfrowych
Z pewnością nadchodząca generacja smartfonów Apple iPhone 16 będzie promowała Apple Intelligence, które na wielu rynkach zawita jesienią 2024 roku (choć w Unii Europejskiej sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana). Ten pakiet usług AI ma sporą szansę okazać się siłą napędową, jeśli chodzi o sprzedaż (podobnie sytuacja wyglądała w przypadku Samsunga Galaxy S24 Ultra, który sprzedał się dużo lepiej od poprzedniego modelu). Aktualnie cała branża liczy na wzrost sprzedaży ze względu na oferowanie usług dotyczących sztucznej inteligencji i wiele przypadków już potwierdziło, że na razie się to sprawdza. Nic dziwnego, jeśli słowa Marka Gurmana okażą się prawdziwe, gdyż dzięki Apple Intelligence firma może umocnić swoją pozycję, a zarobki z tego tytułu pozwolą nie skupiać się tak bardzo na sprzedaży samych urządzeń, co usług dla nich.
Źródło: Bloomberg
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS