Apple i Meta może nie są obecnie w najlepszych relacjach, ale dawniej obie firmy starały się nawiązać współpracę dotyczącą obecności Facebooka w App Store i wynikających z niej zarobków.
Jak podaje Wall Street Journal, Apple oraz Facebook rozważały współpracę w latach 2016-2018, a z inicjatywą wyszedł producent iPhone’ów, który chciał zgarnąć część przychodów Facebooka płynących z reklam. Jedno ze źródeł zacytowanych przez WSJ twierdzi, iż Apple chciał ponadto “budować wspólny biznes” z Facebookiem i sprzedawać subskrypcję w serwisie społecznościowym pozbawioną reklam. Jedną z omawianych możliwości była specjalna wersja Facebooka bez reklam, która byłaby oferowana użytkownikom iOS za pośrednictwem App Store. Facebook generowałby dochody, a Apple otrzymałby prowizję. Jednak obaj giganci byli nastawieni na walkę o każdy grosz więc z partnerstwa nic nie wyszło.
Apple i Facebook rozważały w latach 2016-2018 współpracę, ale rozmowy zakończyły się fiaskiem. Sugeruje się, że funkcja App Tracking Transparency (ATT) to policzek dla firmy Marka Zuckerberga, która przed laty nie przystała na warunki producenta iPhone’ów.
Rozmowy zmierzały w ślepą uliczkę, w konsekwencji obie firmy zakończyły negocjacje. W momencie, gdy negocjacje dobiegły końca, a Facebook nie przystał na warunki Apple, serwis społecznościowy pracował nad zmianami zapewniającymi użytkownikom większą prywatność. Mark Zuckerberg szef platformy postanowił jednak wstrzymać się z ich wprowadzeniem, bowiem chciał utrzymać działalność reklamową firmy, dzięki której generuje krocie. Jakiekolwiek bliższe relacje Apple z Facebookiem prysnęły niczym bańka mydlana w chwili gdy ten pierwszy ogłosił w 2020 roku funkcję App Tracking Transparency (ATT).
Pozwala ona użytkownikom iPhone’a i iPada uniknąć śledzenia przez aplikacje oraz strony internetowe w celu wyświetlania ukierunkowanych reklam produktów. Mark Zuckerberg był tak zdenerwowany, że zapłacił za całostronicowe reklamy w największych miejskich gazetach, twierdząc, że Facebook walczy z Apple o przetrwanie mniejszych firm. Sugeruje się, że wprowadzenie kontrowersyjnych ustawień prywatności nie miało na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników tylko wymierzenie ciosu Facebookowi, który przed laty nie wyraził zgody na warunki przedsiębiorstwa Tima Cooka. Warto zaznaczyć, że Apple nie zarabia na reklamach firm trzecich tylko prowizji.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS