A A+ A++

Budowanie silnej pozycji na rynku wymaga tworzenia wielu punktów styku z marką. Przywiązanie do brandu można wzmacniać za pomocą ciekawego newslettera, edukujących postów w social mediach, ale także poprzez wartość dodaną w postaci aplikacji. Zawarte w niej funkcjonalności są oczywiście bardzo różne w zależności od branży, ale jeśli odbiorca znajdzie tam rozwiązanie swoich problemów, to z pewnością będzie chętnie wracał, a w konsekwencji utrzymywał kontakt z marką.

Klasyczne aplikacje mobilne wymagają zwykle dużych nakładów początkowych,
dodatkowo odbiorcy nie zawsze są chętni do instalowania zewnętrznego oprogramowania
na swoich urządzeniach. Doskonałą alternatywą jest w takiej sytuacji aplikacja webowa,
którą da się uruchomić w każdej przeglądarce. Przygotowując tego typu rozwiązanie trzeba
pamiętać o zapewnieniu kompatybilności na różnych urządzeniach oraz zoptymalizować
całość pod względem UX.

Gdzie przyda się aplikacja webowa?
Jednym z najpopularniejszych zastosowań są różnego rodzaju konfiguratory, które
pozwalają użytkownikowi samodzielnie tworzyć zestawy z dostępnej puli elementów. Z
takiego rozwiązania bardzo chętnie korzystają m.in. sklepy internetowe. Przykłady z
łatwością da się odnaleźć w wielu branżach – producent mebli może zaoferować klientom
samodzielne określenie wymiarów i układu półek w szafie, a firma handlująca elektroniką
pozwoli elastycznie dobrać podzespoły w wymarzonym komputerze gamingowym.

Aplikacja webowa zgodna z UX
Oprogramowanie odniesie na rynku sukces tylko wtedy, gdy da się je obsługiwać
intuicyjnie. Dobrze zaprojektowana aplikacja webowa powinna prowadzić użytkownika za
rękę, aby korzystanie z niej nie sprawiało problemów. Konkretne funkcjonalności będą
oczywiście dopasowane sytuacji, ale użytkownik zawsze powinien szybko trafić na te
elementy, których szuka.

Poniżej można zobaczyć teoretyczny zestaw funkcjonalności, opracowany na
przykładzie konfiguratora. Niezależnie od branży powinny się w nim znaleźć:

1. Wizualizacje gotowego rozwiązania
Użytkownik kompletując w konfiguratorze np. swoją wymarzoną szafę powinien
dostać szybki podgląd efektu końcowego – tylko w ten sposób sprawdzi, czy klamki pasują
do frontów itp.

2. Opis zależności między elementami
Konfigurując konkretny zestaw użytkownik musi dokładnie zrozumieć, jak połączenia
różnych części wpływają na siebie nawzajem, np. kompletując komputer trzeba pamiętać, że
dany procesor pasuje tylko do płyty głównej o odpowiednich parametrach.

3. Zapisywanie i porównywanie utworzonych zestawów
Użytkownik przed decyzją o wyborze konkretnego rozwiązania na pewno będzie
chciał się dobrze zastanowić, a także porównać ze sobą różne zestawy – konfigurator
powinien mu to w prosty sposób umożliwić.

4. Sekcja edukacyjna i inspiracje
Poza samą opcją tworzenia różnych zestawów warto zaproponować użytkownikowi
opcję poszerzenia wiedzy i zaczerpnięcia nowych pomysłów.
Jak widać na powyższym przykładzie, konfigurator wymaga dokładnego
przemyślenia, a wszystkie elementy muszą tworzyć spójną całość. Każda inna aplikacja
webowa również powinna być szczegółowo przeanalizowana pod względem UX, aby nie
zabrakło w niej funkcji, które z jednej strony nie są niezbędne, ale z drugiej mocno
poprawiają doświadczenia użytkownika.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWpadli tuż po włamaniu. Łupy wynieśli w skarpecie
Następny artykułMorawiecki po szczycie UE-CELAC: Deklaracja nie będzie łatwa do osiągnięcia